Totaal geen vermogen onder powerband

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
RIEJUMRXproed.
Banden plakker
Vervoersmiddel: Rieju MRX Pro

Totaal geen vermogen onder powerband

Ongelezen bericht door RIEJUMRXproed. »

Hallo mensen, zoals jullie waarschijnlijk aan mijn gebruikersnaam kunnen herkennen heb ik geen derbi, maar een Rieju. Het lijkt mij dat veel dingen hetzelfde zijn en aangezien er geen veelgebruikte rieju forum's zijn stel ik mijn vraag hier. Ik heb laatst een technigas enox uitlaat gekocht. Omdat ik geen 90 wilde i.v.m. de politie heb ik een verloopbuis tussen de uitlaat en de uitlaat poort gedraaid met een smallere binnendiameter. Nou gaat mijn brommer ong. 70. De buitendiameter van de verloopbuis is ong. een kwart millimeter smaller dan de ontgrensde verloopbuis waardoor hij niet heel erg in mijn uitlaatpoort klemt. Ook rookt mijn brommer redelijk veel witte rook, maar ik denk dat hij gewoon teveel olie krijgt. Ik kom trouwens van een gehele std. setup af waar de top ongeveer op 55-60 lag. Maar nu heb ik een probleem. In het begin moet ik de choke vasthouden tijdens het rijden, anders gaat hij heel erg stotteren. Na een tijdje rijden stottert hij niet meer zonder choke, maar heb ik totaal geen vermogen onder de powerband. Ik snap dat de meeste van jullie denken dat dat logisch is, maar zo weinig vermogen heb ik nog nooit meegemaakt, in de powerband zelf trekt ie wel lekker vooruit. Is mijn hele probleem opgelost met een grotere sproeier of is er toch iets mis met de ontsteking? Aangezien ik redelijk nieuw ben in de hele schakelbrommer wereld zou ik graag vragen om een duidelijk stappenplan wat ik heb beste kan doen. Alvast super bedankt!
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Re: Totaal geen vermogen onder powerband

Ongelezen bericht door D25 »

witte rook is meestal koelvloeistof (maar als je niveau niet daalt zou ik mij daar niet druk over maken ;) )
onsteking zou ik (als je er niks aan veranderd hebt) niks aan veranderen.
ik zou eerst is bij het begin beginnen, wat is je bougiekleur op dit moment? stottert de brommer ook bij een bepaald toerental?
een maat van mij heeft een techingas enox onder zijn malaguti en die heeft ook vrij weinig vermogen voor de powerband dus mischien dat een andere uitlaat een beter optie is?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
RIEJUMRXproed.
Banden plakker

D25 schreef:witte rook is meestal koelvloeistof (maar als je niveau niet daalt zou ik mij daar niet druk over maken ;) )
onsteking zou ik (als je er niks aan veranderd hebt) niks aan veranderen.
ik zou eerst is bij het begin beginnen, wat is je bougiekleur op dit moment? stottert de brommer ook bij een bepaald toerental?
een maat van mij heeft een techingas enox onder zijn malaguti en die heeft ook vrij weinig vermogen voor de powerband dus mischien dat een andere uitlaat een beter optie is?
Hij stotterd vooral tijdens de powerband in de 5de versnelling. Zal morgen even kijken wat de bougiekleur is, maar heb gehoord dat dat een redelijk ruwe indicatie is.
ebervanroij
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Als je er een prop in hebt gedaan moet je een kleinere sproeier. Misschien dat ie daardoor niet mooi doortrekt onder de powerband.
Afbeelding
ebervanroij
Pro tuner
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Subaru Impreza WRX 2002

Zit de sproeier van de std setup er nog in of de sproeier met die van de technigas?
Afbeelding
RIEJUMRXproed.
Banden plakker

ebervanroij schreef:Zit de sproeier van de std setup er nog in of de sproeier met die van de technigas?
Std. setup sproeier. Toch krijg ik niet die typische bruuuh en dan uitvallen bij volgas, daarom dacht ik dat het niet aan de sproeier ligt. De vorige eigenaar heeft er ook veel mee lopen knutselen, maar ik had wel het idee dat hij redelijk goed liep begrensd behalve dan dat het voor geen meter opschoot.
ebervanroij
Pro tuner
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Subaru Impreza WRX 2002

Aangezien nog steeds de std setup sproeier er in zit denk ik toch wel dat je iets aan de afstelling moet doen.
Afbeelding
Plaats reactie