Pagina 1 van 1
					
				88 BRK
				Geplaatst: do 21 jan 2016, 14:39
				door djorn1997
				Ik zat te denken om deze zomer weer een derbi te maken. Mijn oog viel op de 88BRK set Inc krukas. Is dit een goeie cilinder? Wat zou het onderhoud ongeveer zijn? (kms)
Uitlaat: voca big bore 90 /most 90/ yasuni R4?
Carb: 28mm /32mm? 
Hpi ontsteking zonder licht. (geen dagelijks gebruik)
Carter's + cilinder tunen.
Wat voor inlaat zouden jullie aanraden? Zou 1 radiateur het aankunnen of moeten er 2? Of evt cross radiateur. Nu nog een vraagje, wat is nou eigenlijk het verbruik van een 80cc+? Ik rijd meestal rustig, soms goed los trekken:)
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: do 21 jan 2016, 14:51
				door derbi-ftw
				Yasuni R4 is erg leuk, heeft genoeg vermogen en kan de 88BRK met gemak aan.
28mm kan (lager zou ik niet gaan)
1 radiateur kan prima.
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: do 21 jan 2016, 15:20
				door djorn1997
				En wat voor inlaat zou je aanraden? ( liever geen v force is me wat te duur) Ik had gehoord dat een hpi je lagers naar de kloten zou helpen is dit een fabel? En zou je kiezen voor de brk of airsal?
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: do 21 jan 2016, 17:12
				door Joram
				Je wil een dure cilinderkit en uitlaat, maar besparen op een goed membraan? 
 
 
R4 halen, ik heb m'n Most 90 na een week al gesloopt.
Ik heb zelf airsal 88 gereden, tis maar net wat je wil. Een brk heeft een losse kop, airsal niet.
Verbruik, ja het zuipt. Kon 70km op een volle tank als ik me kan herinneren.
 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: do 21 jan 2016, 18:42
				door djorn1997
				Ik kreeg vanmiddag op de Facebook pagina van derbi forum te horen dat de brk88 vrij snel vast liep, iemand enige ervaring hiermee? Het zal minder zijn als ik 400 euro erin gooi en binnen no time kapot gaat..
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: za 23 jan 2016, 16:00
				door djorn1997
				Besloten om toch voor de 88 Airsal te gaan! Set up word als volgt.
Airsal 88 xtreme
Brk 45mm slag krukas.
Yasuni R4
32mm KOSO/polini
Top performance V-force membraan 
Dmp koppelingsplaten
PVL ontsteking met Twins racing curve (13 graden)
Cilinder bij laten werken /tunen
Carters laten tunen. 
Hopelijk komt er iets moois uit! 

 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: za 23 jan 2016, 17:17
				door derbi-ftw
				We zijn benieuwd  
 
 
Maak er anders een speciaal topic voor aan, paar foto's van uitleg (is altijd leuk om te zien)
 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: ma 25 jan 2016, 20:08
				door djorn1997
				Alles word besteld rond april zodra ik het geld heb! Toch nog een vraagje.. Zou het iets zijn wat snel kapot loopt? Brommer word iets te rijk afgesteld, squish word veilig gezet en er komt een temperatuursensor op. Zijn er dingen waar ik op moet letten?
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: ma 25 jan 2016, 21:47
				door hallobora
				Zelf mengsmering ipv oliepomp
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: di 26 jan 2016, 11:15
				door djorn1997
				Ja das vrij logisch. Ik heb überhaupt geen vertrouwen in een olie pomp. Meng zelf altijd
			 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: di 26 jan 2016, 11:47
				door Joram
				A747 gebruiken, geen goedkopere olie 
 
 
Verder gewoon goed afstellen, te rijk is nergens voor nodig. Als het goed is afgesteld is het goed, naait het ook niet vast door afstelling.
 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: do 28 jan 2016, 00:17
				door Sandewr
				Ik weet niet of je ook in de koop/verkoop facebook groep zit, maar er staat geloof ik een R4 te koop nu 

 
			
					
				Re: 88 BRK
				Geplaatst: di 02 feb 2016, 10:48
				door djorn1997
				Ja zag m! Maar heb liever een gloed nieuwe 
