Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Glenn
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 14:54
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2011

Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Glenn »

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe uitlaat kopen met een supermooi geluid, snelheid en power!
Ik kan voor €85 een scsr chrome onderlangs met voca demper onderlangs kopen, maar voor 40 euro meer een bovenlangs de ene chrome en de anders normaal.
Ik zou heel graag de verschillen willen weten van deze 3 uitlaatjes.
Dus de:
-scr corse chrome onderlangs
-scr chrome bovenlangs
-scr normaal bovenlangs

Het gaat mij vooral om power en ook geluid!
(Mijn setup kwa blok is origineel)
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Gooncy »

Scr corse chrome: 50cc pijp, hoogtoerig. (luidste, maar naar mijn menig ook mooiste geluid)
Scr corse chrome bovenlangs: 50/70cc pijp hoogtoerig. (minder luid, wel nog mooi geluid)
Scr normaal bovenlangs: 50/70cc pijp, hoogtoerig. (minder luid, wel nog mooi geluid)

Voordeel van chrome is dat het bijna niet roest (tenzij t echt aangetast of slecht onderhouden is)
En ziet er mooier uit vind ik. Aangezien je originele setup hebt, zou ik voor de chrome onderlangs gaan (die is namelijk optimaal voor 50cc) Denk dat je bij de bovenlangse teveel toeren moet gaan maken om een beetje in de powerband te komen.
DRD EDITION
Glenn
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 14:54
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2011

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Glenn »

Ik moet er wel elka dag mee naar school en ik wil dat ik de veertjes eraf kan halen en makkelijk er een propje in kan zetten welke uitlaat is dan het makkelijkst ?
En de scr is niet goedgekeurd zou de politie dat nog wat boeien?(ik ben al een keer aangehouden met 39 te hard waarbij mn rijbewijs dus was afgenomen, boete en wok dit was met een mk thrower maar die heb ik inmiddels verkocht.
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Gooncy »

Denk dat bovenlangs er makkelijker af en op te zetten is. Geen enkele uitlaat behalve de standaard uitlaat is goedgekeurd.
Als je aan de kant gezet wordt ooit, gaan ze wel zeiken dat je geen standaard uitlaat hebt.
(Alhoewel ik ooit aan de kant ben gezet en toen zei de agent tegen mij dat ik een snelle pijp er onder had zitten, (had gewoon standaard uitlaat) ik zei zo van nee dit is standaard. Zei die Rvs uitlaat is toch niet standaard?) Maarja maakte toen niet veel kabaal dus geloofde hij me.

Met meer geluid en een opvallende uitlaat heb je wel meer kans op dat ze je meenemen naar het bureau. Maar prop in een scr zou ik niet doen, die uitlaat is hoogtoerig, dus zal je waarscijnlijk niet eens in zn powerband komen (of met heel veel moeite)
Resultaat: Langzaam optrekken, moeilijk snelheid krijgen.
Persoonlijk zou ik alleen een andere uitlaat erop zetten als je niet vaak door de stad moet, of ergens woont met weinig politie :thumbup:
DRD EDITION
Glenn
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 14:54
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2011

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Glenn »

Ja ik rij veel en hou van power! Maar als ik naar school moet rij ik elke dag langs het politie bureau of ik moet omrijden.
Weet je een andere uitlaat die erg snel is maar die er ook mooi uitziet en een mooi geluid een top van minimaal 80 en power?

Groeten
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
Locatie: Veldhoven

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

scr onderlangs en bovenlangs zit best wat verschill in kwa performance, een onderlangse haal je +-100 mee, maar met bovenlangse +-85.
onderlangse is best luid
bovenlangse geen ervaring mee
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Gooncy »

Glenn schreef:Ja ik rij veel en hou van power! Maar als ik naar school moet rij ik elke dag langs het politie bureau of ik moet omrijden.
Weet je een andere uitlaat die erg snel is maar die er ook mooi uitziet en een mooi geluid een top van minimaal 80 en power?

Groeten
Dan zou ik voor een gianelli conti gaan, maaar die trekt ook wel aandacht, is miss net wat minder luid dan de scr, maar een agent heeft t toch wel door dat t geen ori uitlaat is.

Scr vind ik wel mooiste klinken en mooiste uitzien, als je toch wil opvoeren doe het dan goed en neem de moeite een klein stukje om te rijden, is goedkoper dan een boet van €250 + wok

Als je minder wilt opvallen kan je gewoon standaard uitlaat ontgrensen. Maaar die heeft niet zo een mooi geluid, maar trek je wel minder aandacht.

Wil je helemaal niet opvallen, neem dan de standaard uitlaat met prop erin :lol:
DRD EDITION
Glenn
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 14:54
Vervoersmiddel: derbi xtreme 2011

Re: Scr corse chrome onderlangs vs bovenlangs

Ongelezen bericht door Glenn »

Hahaha ja klopt je hebt gelijk ik zet gewoon de scr erop omdat dat gewoon lekker is!
Ik heb een powerfilter gekocht voor nog meer kabaal hahaha welke sproeier raden jullie aan?
Ik had een technigas enox erop en dat was sproeier 102 topsnel. 102 wat voor sproeier zou ik moeten nemen met scr chrome ori setup en powerfilter?
(Ik wil puur power en heb nu tandwiel 12-53 kan dit met een scr of maakt hij dan overtoeren en moet ik gewoon 13 er weer op doen?

Thanks, groeten Glenn
Plaats reactie