Onderhoud(skosten)

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door Rebster »

In de afgelopen twee jaar ben ik ongeveer €1500 aan onderhoud kwijt geweest. Is dit een beetje een normaal bedrag of is het erg hoog?

Ik heb in die tijd twee nieuwe lagers gehad, twee nieuwe banden, nieuwe ketting, één keer een kapotte voorvork en hij is een keertje afgevoerd, wat natuurlijk ook veel kost. De achterband zat er net nieuw op toen ik m kreeg, de brommer reed +-60 voor een jaar, toen een half jaar +-40 en nu weer +-55, en is dus binnen 2 jaar versleten, voorband weet ik niet.

Nu is de voorvork mss weer kapot, ik heb een omgekeerde voorvork van paioli.

Is mijn brommer vaak kapot en heb ik veel pech, of is dit normaal onderhoud?
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door Gooncy »

Als je alles laat doen is t best prijzig. Voorvork heb je gewoon pech mee, banden zijn niet noodzakelijk en zijn ook duur. Lagers, kan gebeuren dat die stuk lopen. Ketting is normaal. Achterband na 2 jaar versleten is ook best snel, wat voor band heb je>
En als je hem telkens laat afstellen tikken de kosten snel aan.

Ik vind t best veel eerlijk gezegd. Heb zelf ongeveer 1 jaar gereden met zon +- €100 aan onderhoud.
DRD EDITION
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door Knissaw »

Vorig jaar heb ik ongeveer 50 euro aan onderhoud gereden. Ditjaar behoorlijk pech gehad dus zit nu wel richting de 300/400 :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Rebster
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 19:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door Rebster »

Ik heb nu iig het voordeel dat ik m'n tweede keer voorvork niet hoef te betalen, er zat een te grote voorband op (110 ipv 90/100) waardoor bij hobbels m'n voorvork tegen de band aan kwam. Dr zit nu achter een kenda(?) op, als dat kan kloppen, en voor een michelin. Hij gaat wel elke 3000-5000 km voor een beurt, en ik rijd zo'n 35/40 km per dag, 5 dagen in de week, dus hij maakt wel behoorlijk wat kilometers. Hij is ook nog een keer volgelopen met benzine op de een of andere manier, dat kostte ook €150 dus das ook wel jammer. Dat afstellen was niet vrijwillig, rollerbanken zijn niet de leukste dingen ;). Daarna weer een beetje terug opgevoerd omdat ie naar m'n zin toch wel erg langzaam ging, ook al had m'n vader m ook geprobeerd wat uit te boren, blijkbaar was dat niet op de goede plek ofzo.
Trotse, vrouwelijke, intelligente maar niet erg technische brommerrijdster :) en ook een beetje blut op z'n tijd
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door Gooncy »

Hmm ja dat zijn aardig wat kms. Ik rijd op zn max 120 km in een week.
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Onderhoud(skosten)

Ongelezen bericht door EZ_R »

Behoorlijke kosten. Kwestie van zelf je onderhoud doen.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Plaats reactie