Pagina 1 van 2

waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 16:21
door derbi-extreme
waarvoor zette sommige een hpi ontsteking onder hun derbi? ik zie het vaak bij 70 of 80 cc klopt dat? :D

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 18:05
door Huug
Betere gas reactie en iets met een curf of zo er in. maar je hebt dan geen spoel meer voor bijvoorbeeld je licht. daar is hij te zwak voor dus als je het niet nodig hebt zou ik het niet doen.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 18:31
door tim-gpr99
betere gasreactie, en variabel ontstekingstijdstip. ook zorgt de curve voor een andere vermogensafgifte bij elk toerental dan een normale onsteking. hier op mijn GPR:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J-eev0DnfA4[/youtube]

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 23 mar 2011, 18:38
door derbi-extreme
aaaah zo thanks jongens

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 24 mar 2011, 19:39
door jens extreme sm
lichtspoel kan je er apart bij bestellen btw

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 24 mar 2011, 20:41
door Royal Club
ja, komt 30watt vanaf, bij 15k rpm ofzo. Waardeloos ding is het

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 24 mar 2011, 20:58
door jens extreme sm
haha ja daar heb je vrij weinig aan :P

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: ma 28 mar 2011, 21:47
door jelle-zwolle
wat mij er altijd is geleerd is:

een binnenrotor heeft zn spoelen buiten het vliegwiel zitten.
zodat het vliegwiel minder zwaar is als een normale ontsteking met de spoelen binnen het vliegwiel,
waardoor je dus minder massatraagheid op je krukas hebt!

en met een hpi/binnenroter kun je het onstekingstijdstip beter verleggen.

correct me if i'm wrong!

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 09:49
door maffia741
Ja is waar binnenrotor hoeft gewoon minder gewicht mee te trekken ( ipv zon vliegwiel ) En dan ben je dus sneller op toeren en je maakt draait 1k toeren extra met binnenrotor

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 15:52
door Royal Club
1k toeren extra? :O

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 19:44
door JB1
Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
O jee, dan ga ik maar gauw even 2 HPI's monteren op mijn brommertje :mrgreen:

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 21:53
door maffia741
Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.

Met schakel zal dat ook ong zijn maar reken maar op 400-800 toeren extra.

Maar die 1k toeren was meer als ongeveer bedoelt maar had het er niet bijgezet dus snap het wel.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 21:54
door maffia741
JB1 schreef:
Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
O jee, dan ga ik maar gauw even 2 HPI's monteren op mijn brommertje :mrgreen:
hahahahhahahahhaha :roll:

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: di 29 mar 2011, 22:09
door Jasper
Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 00:02
door Royal Club
maffia741 schreef:
Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.

Met schakel zal dat ook ong zijn maar reken maar op 400-800 toeren extra.

Maar die 1k toeren was meer als ongeveer bedoelt maar had het er niet bijgezet dus snap het wel.
Jij bent echt een naab en moet vanaf nu gewoon je fucking waffel houden en dit forum niet meer infecteren met die achterlijke kennis van jouw.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: wo 30 mar 2011, 14:47
door drdwillem
jasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.
ook wanneer de ori ontsteking het nog wel aan kan, kun je toeren winnen.. maar bij een originele uitlaat zal dit denk ik niet werken nee:p als je alleen een ander uitlaatje hebt al wel. wel zak je sneller terug in een hoge versnelling als je een beetje tegenwind hebt.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 31 mar 2011, 17:55
door maffia741
jasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.
Zeg ik dat? ik heb het over een motorforce racing rpm dit is geen langzaam cilindertje zoals een derbi 50cc cilndertje

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 31 mar 2011, 17:56
door maffia741
Royal Club schreef:
maffia741 schreef:
Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.

Met schakel zal dat ook ong zijn maar reken maar op 400-800 toeren extra.

Maar die 1k toeren was meer als ongeveer bedoelt maar had het er niet bijgezet dus snap het wel.
Jij bent echt een naab en moet vanaf nu gewoon je fucking waffel houden en dit forum niet meer infecteren met die achterlijke kennis van jouw.
Kerel wat ben jij achterlijk kennelijk heb je het zelf nog niet in praktijk meegemaakt denk ook is na in theorie zit er veel minder gewicht aan de krukas wat resulteert in sneller in toeren/meer toeren.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 31 mar 2011, 18:04
door Royal Club
Ik heb meer praktijk ervaring als dat jij ooit zal hebben snotaap. Ik weet prima hoe een ontsteking en vliegwiel werkt, ik doel alleen op het feit dat jouw 'voorspelling' met betrekking tot het aantal toeren toename werkelijk als een lul op een drumstel slaat.

Mocht je dat niet begrijpen, wat ik wel kan begrijpen, het slaat nergens op.

Re: waarom hpi ontsteking

Geplaatst: do 31 mar 2011, 19:08
door Jasper
maffia741 schreef:
jasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.
Zeg ik dat? ik heb het over een motorforce racing rpm dit is geen langzaam cilindertje zoals een derbi 50cc cilndertje
Een derbi cilinder is in mijn ogen niet bepaald langzaam, er zit genoeg potentie in.

@ MAffia en royal, elkaar niet gaan uitmaken voor snotaap en achterlijk noemen. Anders ben ik genoodzaak stappen te ondernemen.

@ Maffia je hebt weinig geleerd van je weekje vakantie....