dubbele uitlaat maken

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
daanverbakel
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
Locatie: sint oedenrode

dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door daanverbakel »

hallo,
ik wil een 2e demper gaan monteren onder mijn 85# de tailepijp kan ik daar gewoon een stuk tussen uit halen en een Y of een T stuk tussen zetten die ik bv bij de forum gamma etc kan halen. een Y stuk zijn die daar ook verkrijg baar? en en mijn 2 pijp kan ik die van een verwarmingsbuis maken ? en kan je dat ook lassen ?
alvast bedankt groeten
Sorry voor mijn typ fouten ;)
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

kan van een verwarmingsbuis, denk alleen dat je hem zelf moet buigen.
staat ook een howto bij de howto's :P
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

Ik heb thuis niet de mogelijkheid om iets makkelijk te buigen of zo. een nieuw ophangpunt aan de andere kant kan ik wel laten lassen, maar is het mogelijk dit thuis te doen zonder allerlei apparatuur ?

een smit ken ik wel hier in de buurt die aardig kan lassen maar dat is toch vrij prijzig :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

ik weet niet echt hoe duur het is, die buizen laten buigen kan nooit echt duur zijn, laten lassen geen flauw idee wat dat kost ik doe t altijd zelf. maar als je het laat doen is het wel gelijk goed.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

zou je ook misschien wat anders (flexibeler) kunnen gebruiken ? is alleen buigen lastig ? dat lassen kan ik anders ook wel laten doen maar als ik het zelf daar kan lassen scheelt dat weer wat.
Afbeelding
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Bart »

gewoon laten buigen bij een metaalbedrijf, die hebben altijd wel een buigmachine.
Ik doe het gewoon op mijn werk dus :D
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door n00n »

Bij gamma kan je ook pijpenbuiger halen.
Bij lokale metaalboer stuk stalen pijp halen met dunste wand.

Zelf buigen en lassen.

Lukt je vast niet in 1x goed, maarja trial en error.
Afbeelding
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door royvi »

Precies,
en als je zelf wil buigen: je belt een kerel die dat kan op, vraagt of hij dat een avondje even tijd heeft voor je. Vaak doen ze het wel voor een paar biertjes dan :D :P
En lassen stelt niks voor, en als de las niet mooi is je kan hem zo glad slijpen en dan zie je er niks meer van. Je zou er dan nog een keer overheen kunnen gaan met lasapparaat en dat weer mooi glad slijpen. Gebeurt niks meer mee dan.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door n00n »

Gaan minder gassen uit de linker pijp komen.

Mooier is ok een Y stuk te maken voor een betere verdeling van de uitlaat gassen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

je weet niet of deze aan de binnenkant niet gewoon een stukkie van de aangelaste kant doorloopt :P

wat je ook kan doen is een ringetje in de normale demper. doordat de druk daar dan iets hoger wordt gaan er meer uitlaatgassen door de andere dan normaal en wordt de rook gelijk.
Afbeelding
daanverbakel
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
Locatie: sint oedenrode

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door daanverbakel »

bedankt allemaal, huug wat moet je voor je uitlaat + taile pijp hebben als je hem verkoopt?
Sorry voor mijn typ fouten ;)
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

daanverbakel schreef:bedankt allemaal, huug wat moet je voor je uitlaat + taile pijp hebben als je hem verkoopt?
Hij is niet van mij :lol: zoek even op marktplaats daar staan er volgens mij 2 of 3.
ik heb zelf straks 2 dempers liggen en 2 bochten (1 nette en 1 nieuwe) dan ga ik het zelf ook maken :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

hey maar vraagje, als je een 2e demper erop doet en zelf last, gaan de berekeningen van de uitlaat dan niet naar kloten en heb je dan niet juist vermogenverlies? want die uitlaat is berekend op tegendruk en als je een nieuwe demper koopt lijkt me dat je dan minder tegendruk hebt? is dus eigenlijk minder compressie,

weet iemand hier meer van?
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Huug »

jens extreme sm schreef:hey maar vraagje, als je een 2e demper erop doet en zelf last, gaan de berekeningen van de uitlaat dan niet naar kloten en heb je dan niet juist vermogenverlies? want die uitlaat is berekend op tegendruk en als je een nieuwe demper koopt lijkt me dat je dan minder tegendruk hebt? is dus eigenlijk minder compressie,

weet iemand hier meer van?
Dat zit in de bocht. hij gaat van een 2e demper niet beter of slechter lopen. de tegendruk heeft te maken met de vorm van de bocht.
Afbeelding
dennis449
Schakelrijder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 18:57
Vervoersmiddel: derbi senda Extreme

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door dennis449 »

nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

dennis449 schreef:nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!
ja das lekker nutteloos dan, komt er uit 1 rook en uit de ander niks, ik dacht ook al dat je geen vermogen uit je demper haalden maar alsnog ff navragen. dan ga ik het denk ik ook doen :P

grt
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
JB1
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 17:12
Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door JB1 »

jens extreme sm schreef:
dennis449 schreef:nee ik heb daar ook geen last van loopt nog steeds zoals die met enkele demper liep

maar anders kun je ook gewoon de 2de demper afsluiten!
ja das lekker nutteloos dan, komt er uit 1 rook en uit de ander niks, ik dacht ook al dat je geen vermogen uit je demper haalden maar alsnog ff navragen. dan ga ik het denk ik ook doen :P

grt
Er zit geen vermogen in een demper, hij neemt het wel op.
een tailpipe is puur om de gassen af te voeren, dit doet hij het beste met een rechte pijp, bij een demper zit er een buisje in met gaten erin. Door die gaten komt er een werveling die de trek van de uitlaatgassen ten nadele komt.
Een tailpipe hoor wel bij de berekening ! 3cm kan al een verschil zijn.

Vroeger in de 50cc GP klasse werd gewoon zonder demper gereden, puur om het vermogen.
Mijn MT boekt je.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door royvi »

Ik heb een stukje tailpipe van mijn orginele uitlaat gehaald om mijn demper pas te maken.
Maar je merkt het niet, alleen moet ik hem nog opnieuw afstellen. Want hij houd op top iets in en verslikt zich bij 7500 toeren met sproeier 92, en met sproeier 94 verslikt hij zich op 6000/7000 toeren en houd iets minder in op top. Alleen sproeier 96 had de brommerboer niet meer op voorraad....
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: dubbele uitlaat maken

Ongelezen bericht door Boeki »

Met jou ori setupje is het logisch dat je daar niets van merkt.
Open the Throttle and Smile
Plaats reactie