Derbi Senda X-Race 2007 Start Niet Meer.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
nathanheerde
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 15 okt 2017, 11:29
Vervoersmiddel: Derbi Senda XRace 2007

Derbi Senda X-Race 2007 Start Niet Meer.

Ongelezen bericht door nathanheerde »

Hallo leden,

Na lang stil gestaan te hebben loopt mijn Senda nu niet meer, ofja, weinig tot nada.
Brommer laat wel tekenen van leven zien, door 1-2 seconden te lopen, en weer uit te vallen.

Vanmiddag probeerde ik hem nogmaals lopend te krijgen, door hem aan te lopen in z'n 2. Ik kon een meter of 50 rijden, tot ik moest afremmen, en de motor ook uitviel.

Ik weet uit ervaring dat mijn gaskabel kortom erg kut is, en vaak bleef hangen, en daardoor dus ook verzoop.
Als ik nu kick zonder gas, klinkt het niet direct dat hij verzuipt, maar wel dat hij benzine krijgt.
Bougie vonkt mooi blauw, en de kleur was licht zwart, iets te rijk dus. Hier heeft hij overigens wel altijd redelijk op gelopen.
Ook merk ik dat m'n brommer na mijn idee, te weinig compressie heeft, ik druk best makkelijk de kickstart naar beneden met 2 vingers.

Luchtfilter heb ik gecheckt, deze was erg schoon, wat ik overigens niet had verwacht.

Ik denk dat het probleem in de carb zit, maar ik ben niet zo'n held met brommers.


Ik ben dus verder radeloos.



[EDIT:] Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de carb, of gaskabel.

Overigens nog steeds niet duidelijk.



Iemand enig idee wat ik kan doen?
nathanheerde
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 15 okt 2017, 11:29
Vervoersmiddel: Derbi Senda XRace 2007

Re: Derbi Senda X-Race 2007 Start Niet Meer.

Ongelezen bericht door nathanheerde »

Sorry voor dubbele post..

Dus ik heb de gaskabel vervangen...

Nu merk ik dat de brommer nog meer benzine kreeg dan voorheen.

Wat kan dit zijn in de carb? Ik heb de carb nog niet los gehad om te kijken of alles werkt na toe behoren.
(Vorige eigenaar is zo lief geweest om in plaats van een klemmen, tiewraps te gebruiken. LOL.)

Ik weet niet of het normaal is, maar zodra ik de benzine slang van de carb afhaal stroomt de benzine er uit. Uit mijn ervaring met een scooter die ik ook had was dit niet zo, tenzij je aan de vacuumslang begon te zuigen.
Zou dit het probleem kunnen zijn? Dat hierdoor de carb constant gevuld is met benzine?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Senda X-Race 2007 Start Niet Meer.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ten eerste, je vacuumkraan is kapot (Het is slim om deze te vervangen).
Ten tweede, als je vlotternaald van je carburateur goed afsluit kan er geen ''onnodig'' brandstof in je cilinder komen.

Probeer de carburateur even correct en goed vast te zetten, luchtschroef op 1,5 slag open en de bougie droog maken.
En dan weer proberen zonder choke.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Meneertje
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 30 okt 2017, 19:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Black Edition

Re: Derbi Senda X-Race 2007 Start Niet Meer.

Ongelezen bericht door Meneertje »

Je kan ook naar je Membraam kijken, misschien is die de boosdoener.
50cc Powerrrr!!!
Plaats reactie