Brommer valt uit en was vandaag klaar van het onderhoud

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
xGregory_
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 mei 2017, 20:05

Brommer valt uit en was vandaag klaar van het onderhoud

Ongelezen bericht door xGregory_ »

Hoe zal ik dit zeggen.. Ik ging vandaag me brommer ophalen omdat hij klaar was van onderhoud:
- nieuwe ketting + kettinggeleider opgezet
- nieuwe bougie
- nieuwe tankkraan of hoe noemt het (lekte waardoor ik hem moest aanlopen en 100x kicken en dan leek te 'verzuipen'
- karburateur schoongemaakt
- olie vervangen
- nieuwe linkse voetsteun
& het onderhoud zelf
TOTAAL: €256

Hij startte van de eerste kick nu en wat blijkt, ik rij nog geen 10minuten en sta te wachten voor de lichten en opeens valt die gwn uit? Kreeg m niet in gang ff maar daarna wel, als ik dan in 1ste wou zetten viel die hele tijd uit.. bel ik naar die man en die kwam waar ik was, kijkt bougie na enzo..

hij deed volle gas open zodat er kei veel rook uit uitlaat kwam (geluid was ook minder dan voor het onderhoud en stationair liep ie lage toeren waardoor het leek dat hij ging uitvallen) ok goed weer beetje gesleuteld en gas geven, kon ik toch verder rijden en kwam weer bij stoplicht 1km verder en sta te wachten valt die weer uit.. en zo 2x.. Thuis aangekomen kreeg ik hem met moeite in neutraal (kon gwn niet omhoog klikken) maar ok
The hell kan dit nu weer zijn?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Brommer valt uit en was vandaag klaar van het onderhoud

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als die voordat je hem weg bracht wel goed liep, en na het onderhoud niet meer.
Is er iets niet goed gegaan bij het onderhoud...

Welke olie heeft de man (Een particulier ga ik vanuit) vervangen voor welke?
Het lijkt wel alsof die verzuipt of dat de carburateur lekt. Omdat er veel rook uit de uitlaat kwam na vol gas en het laag stationair lopen.

Je kunt misschien zelf 2 dingen nakijken.

1: Welke kleur is je bougie nadat je stuk of 10 km hebt gereden?
2: Verliest die ook koelvloeistof?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
xGregory_
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 mei 2017, 20:05

Re: Brommer valt uit en was vandaag klaar van het onderhoud

Ongelezen bericht door xGregory_ »

derbi-ftw schreef:Als die voordat je hem weg bracht wel goed liep, en na het onderhoud niet meer.
Is er iets niet goed gegaan bij het onderhoud...

Welke olie heeft de man (Een particulier ga ik vanuit) vervangen voor welke?
Het lijkt wel alsof die verzuipt of dat de carburateur lekt. Omdat er veel rook uit de uitlaat kwam na vol gas en het laag stationair lopen.

Je kunt misschien zelf 2 dingen nakijken.

1: Welke kleur is je bougie nadat je stuk of 10 km hebt gereden?
2: Verliest die ook koelvloeistof?
Hij zette vol gas open en daar kwam toen veel rook uit (tijdens het gas opengooien)
De bougie ziet er nog als nieuw uit en nee verliest geen koelvloeistof en de olie is altijd vol-syntetisch,
maar me overbuur keek het na vandaag en zei dat ie te rijk was afgesteld en heeft hem weer goed afgesteld en de rook was ook veel minder nu en heeft de koppeling aangespannen.. en m'n uitlaat klinkt ook weer 3x beter.. :happy: kan me brommer beter bij hem laten onderhouden :lol:

alleen klein dingetje nog me uitlaat lekt nog steeds bij de naad waardoor me achterbrug vol olie zeik hangt.. waarschijnlijk ook laten lassen door m'n overbuur ;D
Plaats reactie