Verkopen/omruilen?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door MH2001 »

Hoi, voor m'n Derbi DRD Racing komen nu onverwachts wat uitgaven...
Doe ik er verstandig aan om deze te verkopen en en een andere te kopen of zeggen jullie dat ik het onderhoud moet doen en gewoon moet doorrijden met m'n huidige brommer? Voor mij als beginnertje is het een beetje moeilijk in te schatten
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dat ligt er aan wat voor kosten/onderhoud en hoeveel waarde je aan je eigen Derbi hecht.

Nadeel: Je moet opzoek naar een andere (welke later ook onverwachte problemen kan geven), je moet je eigen Derbi verkopen (Denk ik).

Voordeel: Veel keuze, weer iets anders, als die goed is kun je er direct mee rijden (Weet niet hoever de problemen met je oude Derbi is).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door MH2001 »

Mijn Derbi heeft geen speciale waarde voor mij
Het onderhoud wat moet gedaan worden is: wiellagers, ketting, tandwielen, achterlicht en waarschijnlijk moet er ook een nieuw oliepompje op/of de huidige pomp eraf. t is geen enorme uitgave maar zo is er elke keer wel iets
Maar hoe groot is de kans dat wanneer je een andere brommer koopt dat die ook weer (grote) mankementen hebben...
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Die kans is 50/50.

Bij een auto/motor/boot/brommer en de rest is de kans altijd aanwezig.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door MH2001 »

Klopt. Daarom vind ik het een beetje lastig...
Ik denk dat ik hem ga verkopen en een Aerox ga halen ofzo, voor mij is een schakelbrommer leuk om mee te rijden maar daar houd t dan ook mee op. Het geld wat ik dan overhoud kan ik goed gebruiken voor mijn andere hobby
Maar ik weet t nog niet zeker hoor
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

lijkt mij niet echt heel verstandig als je het puur vanuit het kostenplaatje bekijkt. Als ik een brommer 2e hands zou kopen ga ik er vanuit dat de vorige eigenaar juist de regulier onderhoud zaken wat uitgesteld heeft tot de verkoop. Lager kost bijna niets, kettingset hoeft niet duur te zijn en de oliepomp kan je laten zitten als je mengsmering gaat tanken(anders kost een nieuwe gaskabel en zo'n afdekplaatje nou ook niet erg veel) Ik zou wel denken dat een Derbi relatief duur is met onderhoud maar dat hangt ook af van hoever je een brommer opvoerd, Als je een Aerox hebt die 80 loopt of een Derbi zal dat allebei slijten. Ga je het vergelijken met een kwalitatief goede 45kmh 4tact is die goedkoper.

Met problemen als een slecht wiellager zou ik het liefst geen meter door rijden want als het lager in je naaf begint te draaien kan je een nieuw wiel nodig hebben
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door MH2001 »

Okee.. tis dus een beetje anders gelopen. Mn eigen Derbi is verkocht en heb er een andere voor in de plaats gekocht. Een jongere en met minder kilometers. Heb er zelfs nog een beetje geld aan over gehouden :happy:
Wel ff wennen maar hij rijd veel lekkerder/beter
Alleen moet er nog een andere uitlaat op (heb ik erbij gekregen) en een nieuwe accu en dan is ie helemaal in orde
  • Afbeelding
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

gefeliciteerd! hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? :P
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Verkopen/omruilen?

Ongelezen bericht door MH2001 »

Haha das een kwestie van hoog inzetten bij de verkoop van je eigen brommer en afpingelen bij de koop van je nieuwe brommer :lol:
Plaats reactie