Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door tedje99 »

Beste mensen

Ik heb sinds kort problemen met mijn Derbi Xtreme uit 2008. De brommer kickt soms erg makkelijk aan (1x kicken zonder choke). Maar soms gaat het zelfs met choke aan nog heel moeilijk(15x kicken). Ook heb ik soms als de brommer al warm is en er al een tijdje op heb gereden, en dan door bijvoorbeeld niet goed schakelen de brommer afslaat, hij weer heel erg moeilijk start. Maar het kan ook zijn dat hij weer d.m.v één kick weer start. Ik ben nog erg beginnend met brommers dus snap hier ook niks van. Ik heb de bougie gecontroleerd en die is lichtbruin van kleur. De compressie is niet super maar ook niet waardeloos. Aanlopen gaat tevens erg makkelijk. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Heb meerdere forums en topics gelezen maar kon niet iets duidelijk vinden.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wat is de set-up?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door tedje99 »

derbi-ftw schreef:Wat is de set-up?
Helemaal origineel, alleen zijn de proppen uit de uitlaat.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Merk je ook dat die wat witte rook produceert of koelvloeistof verliest? (Kleine kans)

Eigenlijk kan dit meerdere oorzaken hebben, misschien een versleten zuiger/cilinder, carburateur smerig, valse lucht.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
QuintenDerbi18
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 16:58
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door QuintenDerbi18 »

Ik zou de carburateur er eens afhalen en dan alle sproeiers even schoonmaken en doorblazen met perslucht. (binnen een kwartier kan je dit gedaan hebben) ook zal ik de zuigerveren vervangen die zitten in je cilinder. Gelijk ook even nieuwe cilinder pakkingen kopen. Check ook even het filter die in je luchtfilter box zit!
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Re: Derbi Xtreme 2008 kickt moeilijk aan

Ongelezen bericht door tedje99 »

derbi-ftw schreef:Merk je ook dat die wat witte rook produceert of koelvloeistof verliest? (Kleine kans)

Eigenlijk kan dit meerdere oorzaken hebben, misschien een versleten zuiger/cilinder, carburateur smerig, valse lucht.
Nee geen witte rook. Ga van de week even de zuiger + veren vervangen en even de cabrateur schoonmaken.
Plaats reactie