Vraag over euro 4 Derbi

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
skillex
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 14:44

Vraag over euro 4 Derbi

Ongelezen bericht door skillex »

Hallo,

Ik vroeg me af wat er veranderd is aan de nieuwe Derbi's nu ze een euro 4 keurmerk hebben. en/of dit nadelige gevolgen heeft op de prestaties.

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over euro 4 Derbi

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Goed dat je deze vraag stelt:

Deze regeling heeft Piaggio (Derbi) snel doorgevoerd toen bekend werd dat de Euro4 regeling de standaard werd, niet veel bromfietsen/scooters konden een Euro4 model uitbrengen. Het Euro norm is er voor de uitstoot van schadelijke gassen zo beperkt mogelijk te houden.

Euro4 is dus schoner dan Euro3,2,1 (Euro1 kan je vergelijken met een rokend/vervuilend ding).
Een aantal grote merken (Waaronder Piaggio/Derbi) mogen in 2018 hun Euro4 modellen verkopen. Euro3 modellen mogen in de latere jaren niet meer verkocht worden.

De motorische veranderingen die Derbi heeft toegepast voor de Euro4 regeling zijn o.a:
Elektronische carburateur / 3 katalysators in de uitlaat)

Cosmetisch: LED achterlicht / compleet nieuw dashboard met meer opties / iets ander stuur / en nog wat.
Hierdoor kost het Derbi ook meer om het model te produceren, dus zal de verkoop prijs van 2018 wat hoger uitvallen.
(In de toekomst zullen de prijzen iets dalen)

Of dit nadelige gevolgen heeft kan ik nog niet zeggen, maar ik heb wel gezien dat ze een aantal goede problemen hebben weten op te lossen. Dus ze hebben geleerd van het verleden/vorige modellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Vraag over euro 4 Derbi

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

hoop wel dat ze de katalysators wat beter monteren dan voorheen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Vraag over euro 4 Derbi

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

JoopKarelSpank schreef:hoop wel dat ze de katalysators wat beter monteren dan voorheen
Daar heb je gelijk in :)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie