Dringende vraag!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Dringende vraag! Welke flens moet ik hebben voor mijn Leovince V6 op de Derbi DRD 2007? Of heb je er toevallig nog ééntje liggen??
Sytzevdh
Schakelrijder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 08 apr 2016, 22:49
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
Locatie: Heemstede

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Sytzevdh »

https://www.easyparts.nl/Flensset-Uitla ... 30385.html

Kan alleen de volledige flens set vinden, maar voor 16€ is t niet heel duur. Kan je meteen wat oude onderdelen vervangen!
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
Ik: Ik rij hier altijd 80.
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Helaas niet leverbaar meer... :(
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

https://www.bromfietsshop.nl/bus-uitlaa ... e-nox.html

Wellicht dat deze past? Mss de vraag even neerleggen bij het bedrijf!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Plan is gewijzigd :think:
Mn Leovince V6 (die compleet gestraald en gespoten is) staat te koop en van de week word er een SCR Corse Chrome bezorgd. Die vond ik zo dik dat ik het niet kon laten om te kopen
De uitlaat die er nu onder zit is zo verrot dat ik niet meer kan rijden

Nog effe een vraagje, hoelang kan je doorrijden zonder af te stellen (of is dat helemaal niet slim)?? Want zelf afstellen kan ik niet en de brommerboeren hier in de buurt hebben geen tijd de komende weken.... :(
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

MH2001 schreef:Plan is gewijzigd :think:
Mn Leovince V6 (die compleet gestraald en gespoten is) staat te koop en van de week word er een SCR Corse Chrome bezorgd. Die vond ik zo dik dat ik het niet kon laten om te kopen
De uitlaat die er nu onder zit is zo verrot dat ik niet meer kan rijden

Nog effe een vraagje, hoelang kan je doorrijden zonder af te stellen (of is dat helemaal niet slim)?? Want zelf afstellen kan ik niet en de brommerboeren hier in de buurt hebben geen tijd de komende weken.... :(

Je kan altijd een poging wagen te gaan rijden maar dat kan eigenlijk alleen maar verkeerd aflopen!
Het beste advies dat ik je kan geven is afwachten tot de brommerboer tijd heeft de brommer af te stellen of het zelf te doen!

Hoe stel je een brommer af? je hebt een setje sproeiers nodig! je kan denk ik het beste een setje van 80-100 nemen (waarschijnlijk heb je het grote type sproeier ) je hebt dan bijvoorbeeld deze set nodig: https://www.bromfietsshop.nl/tun-r-spro ... 75-98.html

Om te beginnen moet je een beetje een idee hebben welke sproeier je ongeveer nodig gaat zijn. Er is op dit forum een topic met allerlei vragen over afstellen. Zoek hier even tussen of je eigen setup er staat dus iemand die standaard 50 rijdt met een SCR corse .

Aan je carburateur zit onderop een zwarte dop (vlotterbak) deze zit met 2 schroefjes vast, als je deze los hebt gedraaid zie je de sproeier zitten. deze kun je makkelijk met een schroevendraaier losdraaien en vervangen voor een andere sproeier.
Het staat nooit vast welke sproeier je precies moet hebben dus je moet even testen bij welke sproeier de brommer het beste rijdt. Hoog in de toeren stationair is vaak een te kleine sproeier en inhouden voor de powerband is vaak een te grote sproeier.

Let wel op SCR corse uitlaten zijn zeer gevoelig qua afstellen!

Succes!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Thanks man!!
1 kleine afstand rijden kan wel toch? Hooguit 6/7 km
Ik heb een aantal brommerboeren in de buurt gebeld maar die hebben zeker tot aan pinksteren geen tijd... Dan moet ik het zelf maar gaan doen, is niet anders
Weet je zeker dat dat het goede sproeiersetje is? Dan ga ik die bestellen
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik zou dat niet doen. Je kan opzich wel slecht afgesteld rijden, ik vind mijn derbi ook niet optimaal lopen en rijd daar al een paar weken op maar die loopt 1 a 2 sproeiers te rijk in plaats van te arm. Met afstellen begin je ook te rijk en ga je voorzichtig terug werken. Je wilt gewoon niet te arm rijden omdat daar de boel gauw warm van wordt. En ook eventueel kan warm of vastlopen.

Wat voor setup heb je verder? origineel ontgrenst met standaard luchtfilter met tuutje? of een powerfilter? dat kan heel veel verschil maken voor de sproeiermaat. Ik zit met een origineel ontgrensde setup met een DRD uitlaat zonder katalysator en een powerfilter aan een slang op sproeier 112
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Dan ga ik er niet op rijden, heb geen zin een vast of warmloper 8-)

Zojuist dat sproeiersetje besteld. Ik hoop dat het goed komt :P
Waarschijnlijk word het wel volgende week voordat ik er weer kan rijden

Setup is ori 50cc (met volgens mij std luchtfilter), Leovince V6, 13-53
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Afbeelding
Heeft ff geduurd maar hij zit eronder
Zat sproeier 90 in, nu een maatje kleiner
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Leuk om te zien! :thumbup:
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Helaas was het plezier maar van korte duur, gepakt voor 27 km/u te hard plus een wok...
Iemand een idee wat hij nog op kan leveren?
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

In zijn geheel praat je over een paar honderd euro je kan de brommer het beste of in onderdelen verkopen of opnieuw laten keuren of een ander frame op de kop tikken!
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door Narco »

Wel jammer van die hoge snelheid, want je krijgt nu behalve de WOK, ook een waarschuwingsbrief dat je brommer in beslag genomen kan worden.

Zo'n waarschuwingsbrief krijg je als je gemeten snelheid meer is dan 66 km/u (na correctie).
Ze waarschuwen je in die brief dat als je als bestuurder 3x betrapt wordt binnen 2 jaar met meer dan 66km/u, je brommer in beslag wordt genomen, ook als dit op 3 verschillende brommers is, want het gaat niet om het kenteken maar om de bestuurder. Ook als de brommer van iemand anders is, wordt die in beslag genomen.

Ik ben pas ook bij de RDW geweest in Schiedam ivm een WOK, de keuring duurde 40 minuten, de keurmeester werkte vanuit de computer een gigantische lijst af aan keuringspunten. Ze maken er echt veel werk van. Aan iedere spaak werd gevoeld of die wel goed vast zat. Het rare was dat ze geen geluidsmeting hebben gedaan.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Xtreme-R schreef:In zijn geheel praat je over een paar honderd euro je kan de brommer het beste of in onderdelen verkopen of opnieuw laten keuren of een ander frame op de kop tikken!
Ik kan voor een prikje nog een chrome frame overnemen van een maat, maar is ook niet het mooiste meer en is voor een DRD 03. Plus dat ik er geen zin in heb om die hele brommer om te gaan bouwen, simpelweg omdat ik daar niet genoeg kennis voor heb.
Narco schreef:Wel jammer van die hoge snelheid, want je krijgt nu behalve de WOK, ook een waarschuwingsbrief dat je brommer in beslag genomen kan worden.

Zo'n waarschuwingsbrief krijg je als je gemeten snelheid meer is dan 66 km/u (na correctie).
Ze waarschuwen je in die brief dat als je als bestuurder 3x betrapt wordt binnen 2 jaar met meer dan 66km/u, je brommer in beslag wordt genomen, ook als dit op 3 verschillende brommers is, want het gaat niet om het kenteken maar om de bestuurder. Ook als de brommer van iemand anders is, wordt die in beslag genomen.

Ik ben pas ook bij de RDW geweest in Schiedam ivm een WOK, de keuring duurde 40 minuten, de keurmeester werkte vanuit de computer een gigantische lijst af aan keuringspunten. Ze maken er echt veel werk van. Aan iedere spaak werd gevoeld of die wel goed vast zat. Het rare was dat ze geen geluidsmeting hebben gedaan.
Heb gelukkig niet helemaal doorgetrokken want anders was ik mijn rijbewijs ook kwijt geweest
klinkt misschien een beetje lullig maar heb dr wel van geleerd...
De lol is er ook vanaf voor mij, dus ga nu maar een vario (ben ik hier nog veilig?? :lol: ) halen die tenminste geen 90/100 km/u rijd
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Gisteravond verkocht voor een mooie prijs waar ik tevreden mee was. Nu maar opzoek naar een 'mooie' vario... :(
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

MH2001 schreef:Gisteravond verkocht voor een mooie prijs waar ik tevreden mee was. Nu maar opzoek naar een 'mooie' vario... :(
Jammer
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Dringende vraag!

Ongelezen bericht door MH2001 »

Tis niet anders
Niet gezegd dat ik nooit meer schakel ga rijden (ik ga het wel echt missen)... ;)
Plaats reactie