Kosten frame opknappen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
ruben0165
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 14:40
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 85th

Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door ruben0165 »

Ik heb een Derbi Senda DRD Racing, maar het frame krijgt enkele roestplekjes. Nou is het geen ramp maar minder mooi, nu vroeg ik me af wat het kost om mijn frame opnieuw te spuiten of poedercoaten. En is het lastig om hem klaar te maken voor het spuiten/poedercoaten. Kan zelf wel het een en ander qua sleutelen maar niet een expert. Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door Narco »

Je zou het frame zelf kunnen spuiten met spuitbusjes.
De kosten heb je zelf in de hand, want je kan kiezen voor goedkope busjes van de Action (€ 2,00), of medium geprijst zoals Motip (€ 9,00) of de zeer dure busjes van Mipa (€ 16 - € 20).
Je hebt voor een frame 1 a 2 busjes Primer nodig, en 4 a 5 busjes lak.

Je moet eerst alle onderdelen uitbouwen en dan het frame schuren.
Lastige plekken kan je ontroesten met een staalborstel voor in een haakse slijper.
En als alles goed geschuurd is kan het frame in de primer gespoten worden en daarna in de lak en eventueel nog blanke lak.

Ik heb dit zelf al vaak gedaan en is erg leuk om te doen.
Er zijn met spuitbusjes ook echt wel mooie resultaten te behalen, maar alles valt of staat wel met een goede voorbereiding, met name het schuren / ontroesten dus.
Dit Derbi frame heb ik 3 maandjes terug gespoten in Cocaine wit, gewoon met spuitbusjes, en de lak zit er nog mooier en straker op dan origineel uit de fabriek.

Afbeelding

Afbeelding
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Sytzevdh
Schakelrijder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 08 apr 2016, 22:49
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
Locatie: Heemstede

Re: Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door Sytzevdh »

Als je in een kleinere/ gesloten ruimte gaat spuiten, wat wel aan te raden is ivm wind en weet ik veel wat, doe effe een mondkapje op. Verf en longen is niet de perfecte combinatie :)
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
Ik: Ik rij hier altijd 80.
ruben0165
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 14:40
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 85th

Re: Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door ruben0165 »

Narco schreef:Je zou het frame zelf kunnen spuiten met spuitbusjes.
De kosten heb je zelf in de hand, want je kan kiezen voor goedkope busjes van de Action (€ 2,00), of medium geprijst zoals Motip (€ 9,00) of de zeer dure busjes van Mipa (€ 16 - € 20).
Je hebt voor een frame 1 a 2 busjes Primer nodig, en 4 a 5 busjes lak.

Je moet eerst alle onderdelen uitbouwen en dan het frame schuren.
Lastige plekken kan je ontroesten met een staalborstel voor in een haakse slijper.
En als alles goed geschuurd is kan het frame in de primer gespoten worden en daarna in de lak en eventueel nog blanke lak.

Ik heb dit zelf al vaak gedaan en is erg leuk om te doen.
Er zijn met spuitbusjes ook echt wel mooie resultaten te behalen, maar alles valt of staat wel met een goede voorbereiding, met name het schuren / ontroesten dus.
Dit Derbi frame heb ik 3 maandjes terug gespoten in Cocaine wit, gewoon met spuitbusjes, en de lak zit er nog mooier en straker op dan origineel uit de fabriek.

Afbeelding

Afbeelding
Dankjewel voor je bericht, ziet er idd te doen uit als zomer project!
herzensburger
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 23:43
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing 2008

Re: Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door herzensburger »

Narco schreef:Je zou het frame zelf kunnen spuiten met spuitbusjes.
De kosten heb je zelf in de hand, want je kan kiezen voor goedkope busjes van de Action (€ 2,00), of medium geprijst zoals Motip (€ 9,00) of de zeer dure busjes van Mipa (€ 16 - € 20).
Je hebt voor een frame 1 a 2 busjes Primer nodig, en 4 a 5 busjes lak.

Je moet eerst alle onderdelen uitbouwen en dan het frame schuren.
Lastige plekken kan je ontroesten met een staalborstel voor in een haakse slijper.
En als alles goed geschuurd is kan het frame in de primer gespoten worden en daarna in de lak en eventueel nog blanke lak.

Ik heb dit zelf al vaak gedaan en is erg leuk om te doen.
Er zijn met spuitbusjes ook echt wel mooie resultaten te behalen, maar alles valt of staat wel met een goede voorbereiding, met name het schuren / ontroesten dus.
Dit Derbi frame heb ik 3 maandjes terug gespoten in Cocaine wit, gewoon met spuitbusjes, en de lak zit er nog mooier en straker op dan origineel uit de fabriek.

Afbeelding

Afbeelding

het is zelf ook leuk om te doen maar bij de plaatselijke spuiterij kost het me 100 euro, ik kan voor 50 euro (50 euro berekend in verfkosten) niet 2-3 dagen werken
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Kosten frame opknappen

Ongelezen bericht door Narco »

HaHa, je moet het ook niet als werken zien.
Voor mij is het puur hobby, waar ik ook mijn rust uit haal.
En het spuiten zelf is niet veel werk, de voorbereiding (schuren) wel.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie