paioli voorvork usd

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

hallo allemaal
ik heb afgelopen zaterdag andere voorvork gekocht voor mijn derbi DRD X-treme van 2011.
de paioli usd voorvork nu heb ik hem geplaatst en dat alles ging perfect past goed niks mis mee
nu doe ik mijn gietvelg erin past allemaal goed geen problemen
nu wil ik de remklauw monteren van een origineel GPR en dat past niet ik krijg de remblokken niet over de schijf heen
ik ben er in middels achter dat ik een grotere schijf nodig ben ik heb namelijk een 26 cm schijf maar het moet een 30 cm dia hebben
de schijf die gemonteerd zit op het wiel is 4mm dik maar er staat 3,5 mm op das vreemd
ook de afstand tussen remklauw en wiel is niet goed het wiel zou denk ik haast 4 mm naar binnen moeten .
zit er verschil in een evo gietwiel en een DRD X-treme gietwiel of zijn de afstandsbussen die op je as komt aan de rem kant anders
mvg rappe sjaakie
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Kan het verhaal niet echt goed lezen.

Maargoed, als je een Paioli USD voorvork hebt met een radiale remklauw (GPR of EVO). Dan gebruik je als het goed is een 260mm of 280mm remschijf Met spacers kun je er ook een 300mm remschijf op plaatsen.

Heb je een Marzocchi USD voorvork (GPR) en radiale remklauw dan gebruik je een 300mm remschijf.

DRD X-Treme en EVO voorvork is dacht ik hetzelfde (DIT WEET IK NIET ZEKER)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

de schijf die ik op het wiel heb zitten zit iets te ver van de remklauw af het zou dichter bij de vork moeten ik denk door middel van een spacers tussen de voorvork en het wiel maar zijn die er ook

ik maak straks ff foto´s dan kan je het zien.
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

Afbeelding
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

Afbeelding
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

Afbeelding
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

Afbeelding
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

Afbeelding
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

of zit er verschil tussen een evo gietwiel en drd X-treme gietwiel


de schijf die op het wiel zit past niet tussen de remklauw met remschoenen hoe kan ik dat oplossen
vandaar ook de vraag zit er verschil in evo wiel en drd X-treme gietwielen
zo ja is er iemand die mij verder kan helpen met evo giet wiel

dit wiel zit namelijk ook niet in het midden van de voorpoten en als ik een andere bus die kleiner is dan die er nu tussen zit komt het wiel nog verder uit het midden
rappe sjaakie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 10:24
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2012

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door rappe sjaakie »

is opgelost
oorzaak Xtreme gietwiel voor is anders dan gietwiel evo en dat past niet standaard in een paioli usd voorvork.
ik heb hem samen met monteur bij jos dijkman klaar gemaakt met de X-treme voor wiel zoals op de foto´s .
monteur heeft 1,5mm van de as af gedraaid toen 2 sjiemms ( ronde plaatjes ) van as gat 15 mm geplaatst aan de remschijfkant .
toen heb ik de oude schijf verslepen om het midden stuk te behouden waar de bout gaten zitten en om deze als afstand bus te gebruiken achter de nieuwe gpr schijf .
daar achter de schijf die ik had geslepen op het wiel bij de bout gaten 2 sjiemms van totaal 1,5 mm( om alle 6 boutjes ) om de schijf nog iets verder naar de remklauw te krijgen zodat die goed afgesteld staat en het wiel in het midden van de voorvork blijft
toen ook nog maar de op marktplaats gekochte gpr klauw gereviseerd als goed gekocht mankeert niks aan meneer is helemaal goed niet dus schijt kinderen gvd maar goed de remklauw helemaal uit elkaar de zuigers door middel van een bout in de cilinders te lassen met moeite er uit gekregen daarna met dremel de oxidatie gevreesd met roest borsteltje spic splinter nieuw was ie weer en remt als een malle
nou rape derbie kereltjes misschien heb je er nog eens wat aan succes wel de boutjes met locktide weer vast zetten :woot: :woot:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: paioli voorvork usd

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Goed om te horen dat het probleem is opgelost.
Marktplaats is soms inderdaad wat gevaarlijk vandaag de dag (Even doelend naar oplichting etc).

Goede remmen zijn belangrijk :happy: :thumbup:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie