Probleempje

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Probleempje

Ongelezen bericht door MH2001 »

Hoi
Afgelopen zaterdag was m'n koppelingskabel gebroken, gelijk een nieuwe op gezet en doorgereden. Wat ik al zo apart vond is dat ie vanaf dat moment ook slecht liep. Gas bleef hangen en moest met choke rijden.
Gisteravond moest ik weer een flink eind rijden, toen begon hij met stotteren in hoge toeren en viel daarna uit. Met de kickstart kreeg ik hem niet aan de praat dus heb hem aangelopen maar viel toen ook weer direct uit zodra je langzamer ging lopen.
Ik moest nog een heel eind rijden dus heb hem aangelopen en er snel op gesprongen. Je kon er mee rijden maar hij kwam niet lekker in zn toeren en viel bij een lage snelheid ook weer uit.
Later kreeg ik hem in 1 keer gestart met de kickstart maar liep stationair met teveel toeren. Maar toen ik de koppeling in kneep viel ie weer stil en kreeg hem daarna ook niet meer gestart. Wat kan het zijn??
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Probleempje

Ongelezen bericht door garfield »

Kontroleer de rubber slang tussen het spruitstuk en de carburateur maar eens.
Zit waarschijnlijk een scheurtje in, waardoor je valse lucht trekt.
Daarom loopt hij zo slecht nu.

Ik heb wel eens gehad dat deze onder het rijden scheurde..
Rubber was kompleet vergaan(ok, was wel al jaren oud..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Probleempje

Ongelezen bericht door MH2001 »

Als dat het zou zijn valt het wel mee.
Gisteravond is hij opgehaald en de brommer word volgende week nagekeken
Ik ben benieuwd wat er nu aan de hand is

Thx voor je reactie @Garfield
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: Probleempje

Ongelezen bericht door MH2001 »

Een beetje vaag en moeilijk uit te leggen, maar er was een kabel van de bougie / bobine doorgesleten, en een deel van mn kabelboom was ook gebroken + nieuw voorbandje erop dus hopelijk kunnen we er weer ff tegen aan :think:
Plaats reactie