Tweedehands Derbi kopen.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Bassie2001
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 jul 2018, 21:27

Tweedehands Derbi kopen.

Ongelezen bericht door Bassie2001 »

Hi,

Ik ben 16 jaar oud.
Ik heb net mijn theorie examen gehaald en ga over 2 weken praktijkexamen doen voor mijn brommerrijbewijs. Nu wil ik graag een derbi, ik moet voor een tweedehands gaan puur omdat mijn budget niet zo groot is. (1500 euro). Alleen ik weet niet precies waar ik op moet letten als ik een tweedehands koop. Heeft iemand eventueel wat tips voor mij? Wel zag ik op marktplaats deze advertentie : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618
Zou dit een goede koop zijn of is dat niet echt te beoordelen?

Alvast bedankt,

Bas
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Tweedehands Derbi kopen.

Ongelezen bericht door Narco »

Welkom op het forum Bas !!

De Xtreme op de foto ziet er niet slecht uit maar of dit een goede koop is, is aan de hand van foto's inderdaad niet te beoordelen. De lak van het frame en de kappen lijken er nog wel goed uit te zien en de originele uitlaat zit er nog op.
Hij is 5 jaar oud met 16k op de teller, dat is grofweg 3k per jaar wat voor een brommer wel gangbaar is.

Persoonlijk vind ik de vraagprijs wat veel, maar in de lente/zomer zijn brommers op markplaats nu eenmaal wat duurder dan in de koude maanden.
Als hij makkelijk start met de kickstart en als alles werkt zoals de richtingaanwijzers, claxon, verlichting, contactslot etc is € 1000 of € 1100 m.i. de maximum prijs. Maar dat ben ik, misschien vind een ander hem € 1200 of meer waard.

In de Facebook Derbi verkoop groep worden ook bijna dagelijks gebruikte Derbi's aangeboden, ik denk nog wel meer dan op Marktplaats, zie hier: https://www.facebook.com/groups/1417427541871563/

Narco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie