Band lek

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
VerDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005, Aprilia Tuareg Rally 50

Band lek

Ongelezen bericht door VerDerbi »

Hey,

Ik kom er sinds veandaag achter dat mijn band leeg was naja ik kon als ik met beide handen drukte de ban een stuk indrukken. Heb hem daarna opgepompt en gekeken of die daarna weer leeg liep. Daarna weer gedrukt en was die weer een beetje leeg. Heb daarna met een sopje water en dreft gechecked waar er een gat zit. De ventiel dop ging bubbelen en de binnen rand bubbelde een klein beetje rondom en af en toe een paar gaatjes waar het wat meer bubbelde. Ik had de ventiel dop dicht gedraaid en het bubbelen stopte hjet bubbelen van de binnenrand van de band stopte nadat die weer een klein beetje leger was. Ik heb geluisterd en hoorde geen gesis maar toch is de band ietsje zachter. :yawn:

Mijn vraag is nu kan ik nog er wel mee doorrijden? Of moet ik bij een brommerzaak checken waar het gat zit en er een prop in stoppen? Wat zijn jullie tips? Alvats bedankt :thumbup:

Edit:
De band kan niet worden ingedrukt tot en met de velg. En als het goed is heb ik er al een tijdje mee gereden.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Band lek

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De band moet wel gewoon op de juiste druk staan, is ook voor je eigen veiligheid.
Als er een binnenband in zit kan deze vervangen worden, anders een prop van binnen uit.
Of een nieuwe band laten monteren.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
VerDerbi
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 16:26
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005, Aprilia Tuareg Rally 50

Re: Band lek

Ongelezen bericht door VerDerbi »

laat maar, de brommer band is lek.
Plaats reactie