Derbi stottert en trekt niet door

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Geertgerrets
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 21:32
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Derbi stottert en trekt niet door

Ongelezen bericht door Geertgerrets »

Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen aangezien ik niet ben op het forum. Geert is de naam, en ik bezit nu zo'n 4 weken een originele Derbi Senda sm van het jaar 2009. De brommer is ontgrenst en loopt richting de 70km/h. Nou was ik vanmiddag even aan het touren en ik gaf even vol gas en hij viel ineens uit (alsof ik het contact had uitgezet). Nadat ik hem weer had aangerend (kick werkte niet) reed hij niet meer zo soepel als eerder. Op het moment dat ik een beetje gas geef werkt alles prima, maar als ik het gas verder dan 40/50% opentrek stottert hij en komt niet meer vooruit. Als ik het gas volledig opengooi gebeurt en nog minder of slaat hij bijna af.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan kan doen. Ik hoor het graag, elke reactie is welkom.

Mvg Geert
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Derbi stottert en trekt niet door

Ongelezen bericht door Narco »

Welkom op het forum.

Ik zou als eerste eens controleren of het spruitstuk rubber niet gescheurd is, er wordt dan valse lucht aangezogen, waardoor je blok een te arm mengsel krijgt.
En dat kan zeker die verschijnselen geven die jij beschrijft.
En vaak gaat dan ook in stationair het toerental vanzelf omhoog, terwijl je het gas dicht hebt.

Wat ook kan is dat je carburateur niet meer goed in het rubber zit, waardoor die ook valse lucht trekt.

Verder zou het ook nog kunnen dat je tank zo goed als leeg is, maar ik neem aan dat je dat wel gecontroleerd hebt.

Narco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Geertgerrets
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 jul 2018, 21:32
Vervoersmiddel: Derbi senda sm

Re: Derbi stottert en trekt niet door

Ongelezen bericht door Geertgerrets »

Bedankt voor de reactie! Carburateur en spruitstuk waren in orde. Tank zat gewoon vol inderdaad. Ik heb vandaag even wat advies van een buur gevraagd die er veel verstand van had. Bleek dat ik dus gister een warmlopertje had. Motor werd te heet omdat het mengsel te arm was (ook grijze boogie) . Vandaag een grotere sproeier ingezet en afgesteld door de behulpzame buur. Loopt nu lagere toeren en beter statoinair.
Plaats reactie