Waneer krijg ik een wok?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Tom.s
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi drd 2008

Waneer krijg ik een wok?

Ongelezen bericht door Tom.s »

Hallo allemaal. ik heb vorige week een derbi drd 2008 opgehaal, maar tijdens het rijden zag ik dat de derbi 75 reed. Ik ben dus een paar dagen later naar een brommerzaak gegaan om er een prop in te zetten en de snelheid legaal te maken, maar nu de prop erin zit geeft de km teller nogsteed 60 aan. de medewerker zei dat hij ongeveer 55 liep, maar is dit uberhaubt wel legaal. ik heb namelijk geen zin aan een wok/boete. ik woon ook midden in de stad, dus er staat hier om de week een rollerbank. dus, wat is nou de maximale snelheid die mijn derbi mag lopen?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Waneer krijg ik een wok?

Ongelezen bericht door Narco »

De constructiesnelheid van een brommer is 45km/uur, maar de overheid geeft 5km 'speelruimte' dus mag hij op de rollerbank 50km/uur.

Ook wordt nog een correctie toegepast van de gemeten snelheid op de rollerbank van 6 km/uur.

Dit betekent dat als de meter van de rollerbank 56km/uur aangeeft, dit gecorrigeerd wordt naar 50km en je dus geen boete krijgt maar bij 57km/uur dus wel.

Dit alles kan je hier terug vinden in de regeltjes van het OM die vanaf 1 januari 2018 gelden:
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoek ... -meting-0/

Daarom heb ik onze daily rider afgevoerd naar 55km/uur en daarmee kwam hij ook probleemloos door de RDW keuring.
Onze 2e Derbi (88cc) loopt dik 120 km/uur, die heeft zoveel power en trekkracht dat ik mij afvraag of de rollerbank wel heel blijft, hihi.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Plaats reactie