Derbi start ineens niet meer

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
bas0546
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 sep 2018, 22:00
Vervoersmiddel: Derbi drd black edition

Derbi start ineens niet meer

Ongelezen bericht door bas0546 »

Hallo,

Ik heb nu sinds een paar weken een 2e hands derbi gehaald, bij het ophalen liep hij mooi en zag er nog goed uit.
Ik naar huis rijden en blijkt dus dat hij bij een warm blok kvs spuit uit het gaatje rechts van het blok, heb gelezen dat dit de keerring zou kunnen zijn maar zelf heb ik er niet echt verstand van, toen het tankje van de kvs op min. stond lekte hij niet meer dus ik ben daar mee verder gereden.
Ik ging vandaag dus met wat vrienden weg en hij liep heel apart, bij elk stoplicht viel hij uit en moest ik hem aanrennen ( kickstart werkte ook al een week niet goed meer dus aanrennen werkte beter). En na een paar kilometer rijden viel hij uit terwijl ik vol gas gaf, ook in die paar kilometer trok hij heel slecht op.
Nu krijg ik hem niet meer aan en ploft de uitlaat als een gek.
Hopen dat iemand mij hierbij kan helpen, dit is namelijk mijn eerste schakelbrommer :?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi start ineens niet meer

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Lijkt mij beter om hem een keer goed na te (laten) kijken, want waarschijnlijk zijn er meerdere problemen.

Waterpomp keerring zou ik vervangen of een revisie setje erin.
Kickstarter na kijken. En dat die uitvalt kan zijn dat je een warmloper hebt gehad (Cilinder kapot gereden).
En het ploffen uit de uitlaat kan vaak door een defecte/slechte ontsteking komen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bas0546
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 sep 2018, 22:00
Vervoersmiddel: Derbi drd black edition

Re: Derbi start ineens niet meer

Ongelezen bericht door bas0546 »

ik heb net de waterpomp gereviseerd maar hoe dat met de ontsteking moet zou ik niet weten, de Kickstarter heeft wel compressie.
Plaats reactie