Leovince X fight met DR80cc

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Winston546
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 10:59
Vervoersmiddel: Rieju MRT

Leovince X fight met DR80cc

Ongelezen bericht door Winston546 »

Hallo allemaal,

Klopt het dat een leovince x fight uitlaat niet op een DR80cc past?

Mocht dat het geval zijn, zijn er bijvoorbeeld speciale uitlaatflenzen om dit verschil te overbruggen en de uitlaat te laten passen op de 80cc cilinder?

Ik wil graag meer cc's alleen wil niet bijna 200 euro uitgeven aan een nieuw uitlaatsysteem voor mijn brommer...

Alvast bedankt voor reageren!

Groet,

Winston
Gebruikersavatar
Hurricane
Beginnende Derbi fan
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 20 jun 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Setup DRD RACING 2008:
-Top Performances 80
-Voca Racing krukas
-Voca 28mm PWK vlakschuif
-Polini spuitstuk
-Malossi VL6 membraan
-Voca 70/80 Carbon
-Twin Air schuimfilter small 50mm
-T.W.V 14-53
Locatie: België

Re: Leovince X fight met DR80cc

Ongelezen bericht door Hurricane »

Hallo! :wave:
De Leovince X-Fight is eigenlijk gelijk aan een standaard uitlaat, alleen met meer koppel.
De topsnelheid ligt ongeveer hetzelfde, enkel de koppel is wat beter dan jouw standaard uitlaat. Dit komt doordat de Leovince een tikkeltje later in zijn powerband komt en deze ook langer volhoudt! Het komt er dus op neer dat een Leovince een heel leuk vervangingsuitlaatje is voor de standaard uitlaat op een 50cc cilinder. Vanaf hoger cc's begint deze erg hard af te knijpen. Op die manier haal je dus niet het maximale uit je cilinder en gaat dit ook echt kut rijden. Daarom dat ik en de andere mensen op het forum je het niet echt zullen aanraden een 80cc te combineren met een Leovince X-Fight uitlaat. Dit gaat wel, echter gaat dit niet fijn rijden en haal je niet het maximale uit je cilinder, wat zonde is. Ik hoop je hiermee wat beter geïnformeerd te hebben. ;) Hier zijn nog enkele leuke uitlaatjes voor op een 80cc cilindertje (AM6, aangezien je een RIEJU MRT hebt):
- VOCA RACING 70/80CC Carbon (onderlangs)
https://www.josdijkman.nl/uitlaat-voca- ... n-am6.html
-YASUNI R3 (onderlangs)
https://www.schakelparts.nl/index.php?r ... uct_id=253
-MVT COMPETITION AM6 80-90 CC (onderlangs normaal gezien)
https://www.schakelparts.nl/index.php?r ... uct_id=256
Setup SM X-TREME:
-Airsal 70cc
-Doppler Endurance krukas
-Dellorto Black Edition 19mm (Sproeier 105)
-Polini spruitstuk
-Std membraan
-Voca Rookie 50/70
-Std luchtfilter
-T.W.V 13/53
Winston546
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 10:59
Vervoersmiddel: Rieju MRT

Re: Leovince X fight met DR80cc

Ongelezen bericht door Winston546 »

Hurricane schreef:Hallo! :wave:
De Leovince X-Fight is eigenlijk gelijk aan een standaard uitlaat, alleen met meer koppel.
De topsnelheid ligt ongeveer hetzelfde, enkel de koppel is wat beter dan jouw standaard uitlaat. Dit komt doordat de Leovince een tikkeltje later in zijn powerband komt en deze ook langer volhoudt! Het komt er dus op neer dat een Leovince een heel leuk vervangingsuitlaatje is voor de standaard uitlaat op een 50cc cilinder. Vanaf hoger cc's begint deze erg hard af te knijpen. Op die manier haal je dus niet het maximale uit je cilinder en gaat dit ook echt kut rijden. Daarom dat ik en de andere mensen op het forum je het niet echt zullen aanraden een 80cc te combineren met een Leovince X-Fight uitlaat. Dit gaat wel, echter gaat dit niet fijn rijden en haal je niet het maximale uit je cilinder, wat zonde is. Ik hoop je hiermee wat beter geïnformeerd te hebben. ;) Hier zijn nog enkele leuke uitlaatjes voor op een 80cc cilindertje (AM6, aangezien je een RIEJU MRT hebt):
- VOCA RACING 70/80CC Carbon (onderlangs)
https://www.josdijkman.nl/uitlaat-voca- ... n-am6.html
-YASUNI R3 (onderlangs)
https://www.schakelparts.nl/index.php?r ... uct_id=253
-MVT COMPETITION AM6 80-90 CC (onderlangs normaal gezien)
https://www.schakelparts.nl/index.php?r ... uct_id=256
Hoi, bedankt voor je reactie. Neem aan dat dit allemaal hoogtoerige uitlaten zijn. Moet ik dan ook mijn blok niet versterken met betere krukas etc? Ik ben van plan om een malossi vl6 membraam te gebruiken en een dellorto 19mm carburateur.

Ik ben op zoek naar meer koppel zodat ik ook een wat langere vertanding kan toepassen zodat ik een hogere top heb en op hogere snelheid kan 'cruisen'.

Ik zit nu al met 53 km/h tegen de powerband aan. Top is 75. Verder heb ik ook het idee dat ik meer toeren moet maken voor dezelfde snelheid. 3000km geleden was mijn top 85 (wel met een andere afstelling). Maar voor mijn gevoel maakt hij nog steeds evenveel toeren. Huidige twv is 11-53.

Alvast bedankt,

groet,

Winston
Plaats reactie