AM6 koppeling blijft plakken.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Riload
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 21:55
Vervoersmiddel: Yamaha DT50X

AM6 koppeling blijft plakken.

Ongelezen bericht door Riload »

Hallo!
Ik weet dat het geen Derbi is, maar ik heb vorige week vrijdag een Yamaha DT50X gekocht uit 2011. Ik heb 2 dagen geleden het retourveertje van de koppelingshevel vervangen want die was kapot. Maar nu kwam ik er dus achter dat mijn koppeling niet ontkoppelt als je je koppelingshendel intrekt. Dus als de brommer uit staat, en je zet hem met koppeling in z'n 1 en houd je koppeling in dan rolt hij een héél klein stukje en blokkeert hij. Lijkt mij dat de koppeling blijft plakken, hoe kan ik dit oplossen? Heb er gisteravond nieuwe half synthetische 10w40 in gedaan. Ik stel de vraag hier omdat ik op andere fora geen antwoord krijg.
Mvg, Riload.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: AM6 koppeling blijft plakken.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je kunt proberen het probleem op te lossen met Putoline GP10, vooral met dit koude weer gaan mensen hier meer last van krijgen.
(Brommer starten, hem in zijn 1 zetten en dat die dan in 1 klap uitvalt = 1 symptoom).

Bij het AM6 motorblok word de koppeling eerst bij het hart afgesteld (koppelingsdeksel moet er dan af).
Daarna kun je de koppeling bij de hevel aan het stuur afstellen.

Heb je trouwens de hevel aan het stuur of aan het motorblok vervangen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Riload
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 nov 2018, 21:55
Vervoersmiddel: Yamaha DT50X

Re: AM6 koppeling blijft plakken.

Ongelezen bericht door Riload »

derbi-ftw schreef:Je kunt proberen het probleem op te lossen met Putoline GP10, vooral met dit koude weer gaan mensen hier meer last van krijgen.
(Brommer starten, hem in zijn 1 zetten en dat die dan in 1 klap uitvalt = 1 symptoom).

Bij het AM6 motorblok word de koppeling eerst bij het hart afgesteld (koppelingsdeksel moet er dan af).
Daarna kun je de koppeling bij de hevel aan het stuur afstellen.

Heb je trouwens de hevel aan het stuur of aan het motorblok vervangen?
Ik heb het retourveertje van de koppelingshevel aan het motorblok vervangen.
Plaats reactie