voor en nadelen race onsteking

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

voor en nadelen race onsteking

Ongelezen bericht door bulldogpower »

hoi wat zijn de voordelen van een race onsteking ,en zijn er wel nadelen op geen licht hebben na dan.
snellere gasreactie meer pk wie heeft er antwoord op.
ride with pride
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: voor en nadelen race onsteking

Ongelezen bericht door Narco »

Op onze 88cc BRK hebben we een HPI gezet, voordeel is inderdaad de ziekelijk snelle gasreactie en ook het grote gemak van het afstellen van het ontstekingstijdstip.
Een ander voordeel zijn eventueel meerdere ontstekingscurven of een programeerbare ontstekingcurve, maar mijn HPI heeft maar 1 curve.

Geen lichtspoel is wel een nadeel.
Ik heb nu mijn kabelboom aangepast waardoor alles over de accu loopt, maar die moet je dan wel steeds op de lader zetten.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: voor en nadelen race onsteking

Ongelezen bericht door bulldogpower »

maar het is tochook zo dat als je een originele onsteking behoud je net wat meer trekkracht hebt met bv zware last ,of persoon , het schijnt met een hpi of race onsteking nogal te schelen als je opeens tegenwind krijgt ,dat hij onmiddellijk terugvalt.
ride with pride
timm_
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 22:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme, Rieju MRT Pro 2011
Locatie: Overijssel

Re: voor en nadelen race onsteking

Ongelezen bericht door timm_ »

Zitten inderdaad wat voor- en nadelen aan.

Voordelen:

- Snelle gasreactie, klinkt leuk.

- Makkelijker door toeren heen komen door de lichte ontsteking

Nadelen:

- Je verliest koppel, te merken met bijvoorbeeld tegenwind

- Een binnenrotor wordt warm. Dus een gat in je ontstekingskapje of het kapje er af.

- Volgensmij mag er ook geen water in je ontsteking komen, dus als je je brommer gaat wassen kan je eerst je ontstekingskapje helemaal afplakken

- Stotteren in laag toerental, als je rustig rijdt is het niet echt aan te raden.

- Best prijzig, ga uit van €250-300


Ik zelf heb de artek binnenrotor ontsteking, ik heb deze gekocht omdat mijn originele ontsteking er mee op hield. Voordeel van de artek is lichtspoel met veel licht en makkelijk af te stellen.

Heb je een originele setup? Hou lekker je originele ontsteking, er zitten (naar mijn mening) meer nadelen aan een binnenrotor dan voordelen.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: voor en nadelen race onsteking

Ongelezen bericht door bulldogpower »

:thumbup: super bedankt voor je uitleg ,dit heeft mij enorm geholpen
ride with pride
Plaats reactie