Hoeveel mengsmerings olie in olietank?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
sarah
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 02 feb 2019, 22:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm 2009

Hoeveel mengsmerings olie in olietank?

Ongelezen bericht door sarah »

Hallo ik ben Sarah en heb net een brommer, een derbi senda sm 50, ik moet er olie in doen maar ik weet niet hoeveel en of het uit maakt hoeveel ik er in moet doen, omdat ik het toch al niet samen moet mengen in de bezine tank maar in de olietank en ik vroeg me af of iemand goede kwaliteid olie weet voor mijn type brommer?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Hoeveel mengsmerings olie in olietank?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als je een olie tankje/reservoir hebt en een oliepompje (beiden origineel) dan kun je het vierkante olie tankje/reservoir gewoon vol doen met 2T (2takt) olie.

Een goede kwaliteit olie is o.a: Castrol Power RS 2T (goudachtige fles). Putoline is ook prima.

Mocht je geen olie tankje/reservoir hebben dan moet je wat olie in de benzine tank gooien (1:50 verhouding).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
sarah
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 02 feb 2019, 22:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm 2009

Ongelezen bericht door sarah »

en hoe weet ik of alles orgineel is dan?
en is valvoline 2 takt motorolie ook goed?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Hoeveel mengsmerings olie in olietank?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Valvoline: Onder de brommerfanaten beter bekent als action-olie.
Valvoline is bij een origenele brommer prima, maar desondanks toch af te raden van de troep, rook en geur die het afgeeft. Ook hebben oliën als Castrol een beter bescherming in je cilinder, het is daarom aan te raden toch wat meer te investeren in olie.
Hoe weet ik of mijn brommer origineel is?
Simpel, als je onder je zadel een oliereservoir hebt, moet je daar je olie ingooien. Check wel even of aan de zijkant van het blok het oliepompje wel aan gesloten is.
Afbeelding
Hier zie je een oliepompje (het grijze kapje). Als deze op je brommer zit en alle leidingen zijn aangesloten zit er dus ook een reservoir onder je zadel en gooi je daar gewoon elke keer wat olie in.
Afbeelding
Dit is een blok met een afgesloten oliepomp, te zien aan het gouden plaatje dat in de plaats is gekomen van het grijze kapje. Hierbij word er dus 1:50 liter olie in de tank gegooid dus voor elke 50 liter benzine 1 liter olie.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie