Bewuste keuze maken

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Dirk65
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 17:58
Vervoersmiddel: Kymco

Bewuste keuze maken

Ongelezen bericht door Dirk65 »

Hoi,

na mij te hebben voorgesteld, hierbij wat vragen.

Keuze maken tussen merk A, B, of toch C eh D bedoel ik Aprila, Beta of Derbi. Ik laat bewust HM, Valenti en Sherco daarbuiten, aangezien ik deze al heb laten afvallen. Reden, prijs en verkrijgbaarheid van de 1e 2 en de Sherco is niet mijn smaak.

Vraagje, zijn de Derbi en Aprilia 1 op 1 gelijk? oftewel wat op een Derbi past past ook op een Aprilia? Dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een Aprilia vanwege de kleurstelling en het feit dat er een ( motor ) dealer zit op korte afstand.

Maar nu komt het, ik vind eigenlijk de Beta mooier.........Het frame, de spaakvergen zijn toch echt meer mijn smaak. Daarnaast ook nog eens goedkoper, wat ik niet helemaal begrijp. Maar goed dat prijsverschil is mooi meegenomen, want ik ben niet het type wat afgeknepen wil rondrijden. Dus het internet aan het afstruinen, en dat valt dan best tegen. Althans als ik dit vergelijk met Derbi / Aprilia. Daar vind je echt van alles in ruime mate voor. Volop keuze in cilinderkits en vooral uitlaten i.t.t Beta.

Dit doet me twijfelen wat wijsheid is. Daarnaast zie je er ook niet veel van rijden verhoudingsgewijs, misschien ook een teken?

Wie durft mij wijzer te maken, heeft er tips of....... Ik zou zeggen roept u maar, geef je menig maar AUB.

Gr Dirk
timm_
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 22:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme, Rieju MRT Pro 2011
Locatie: Overijssel

Re: Bewuste keuze maken

Ongelezen bericht door timm_ »

Ik weet niet of je al meer brommers hebt gehad. Derbi heeft zo z’n voor- en nadelen.

Derbi is in aanschaf redelijk betaalbaar, ook onderdelen zijn niet heel duur en er zijn echt veel onderdelen voor te vinden.

Ook is het blok van Derbi erg goed, schakelt toch wat beter dan AM6 blokken

(Derbi en aprilia hebben Derbi blokken, de rest van de brommers AM6. Honda HM en Beta hebben wel bewerkte AM6 blokken volgensmij, zodat het schakelen wat soepeler gaat)

Beta’s zijn wel echt mooie brommers, en zie je ook niet veel vergeleken met derbi’s. Wel vind ik bij Derbi dat je toch een beetje betaalt voor het merk. Ook vind ik dat Derbi sinds +- 2010 echt achteruit is gegaan (mijn mening)

Als je het geld hebt zou ik voor een nette beta gaan, of een Derbi limited edition (‘07 / ‘08). Aprilia is idd ook een keuze, het blok is wel hetzelfde. Qua onderdelen weet ik het niet eigenlijk, volgensmij komt het redelijk overeen
Dirk65
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 feb 2019, 17:58
Vervoersmiddel: Kymco

Re: Bewuste keuze maken

Ongelezen bericht door Dirk65 »

Hoi Timm, dank je voor je reactie.

Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuw aan te schaffen exemplaar. Ben altijd bang de " ellende " van een ander te kopen. Momenteel rijd ik een scooter, maar da's niet mijn ding. Veel te passief. Heb in mijn jeugd, heel veel brommer gereden zelfs toen ik al een auto had. Rijd ook al 35 jaar motor, alleen momenteel even niet.

Ben eind van de financieele crisis alsnog gesneuveld en had helemaal niets meer, op 1 oude fiets na. Dus nu bijna 40 jaar later mag ik opnieuw beginnen......... :wall: Maar goed dat zei zo.

Vandaar dus een brommer, een goedkoop alternatief voor een auto of motor. De bedoeling is dat er een 80cc tje onder gaat voor een beetje purrie in de lage toeren , snelheid doet me niet veel. Je hebt zelf overigens een plaatje van een brommer, ziet er echt gelikt uit. Zonde dat je die uitlaat met dubbele dempers er niet meer onder hebt, m.i fantastisch geslaagd. Had dat nog effect op je vermogen of geluid?

Ik neig nog steeds naar een Beta :woot: maar ben d'r nog niet helemaal uit. Heb ook niet echt haast, wil gewoon wel de juiste beslissing maken.

Gr Dirk
timm_
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 22:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme, Rieju MRT Pro 2011
Locatie: Overijssel

Re: Bewuste keuze maken

Ongelezen bericht door timm_ »

Haha, goed om te horen dat anderen m’n brommer ook mooi vinden. Nee dubbele dempers had geen effect op vermogen, was meer voor de looks :box:

Als je voor een nieuwe gaat zou ik idd ook voor een beta gaan, zelf vind ik de Beta RR 50 Track erg mooi. Ik vind de nieuwe derbi’s maar niks, maar ja da’s mijn mening natuurlijk. Wel vind ik de Beta’s goed aan de prijs nieuw, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

80cc is inderdaad niet verkeerd voor in de lage toeren, weet niet waar je vandaan komt maar het is wel altijd gezeik met de politie, maar ja dat is het risico van het opvoeren natuurlijk
Plaats reactie