Senda achterwiel blokkeert in eerste

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
crackybelgianderbi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 10:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda R 2001

Senda achterwiel blokkeert in eerste

Ongelezen bericht door crackybelgianderbi »

Hey met Kai
Laatst een 72cc cilindertje gezet, reed echt lekker. Eergisteren wou ik een stukje rijden, viel hij na 100 meter uit (leek op benzine die leeg was). Tankdop open was hij nogsteeds halfvol. Opnieuw kickstarten dan: eerste kick motor gaat over maar start niet, tweede kick hetzelfde maar bij de derde leek het alsof er geen druk staat op de kickstarten en die ging dan makkelijk terug naar boven en onder met 1 vinger. Kickstarter losgelaten, opgemerkt dat hij al niet helemaal naar boven gaat maar echter op een 10 of 11 uurs positie blijft hangen. Als je er dan tegen duwt klikt hij terug naar de normale 12 uurs positie en kan men terug voor 2 of 3 keer normaal kicken. Dan maar proberen aan te lopen. In zijn eerste is het wiel volledig geblokkeerd en zit hij muurvast, aanlopen gaat dus niet. In zijn tweede gaat de motor over maar hij schiet niet in gang. Uitlaat afgehaald even gekeken via het uitlaat gat maar de cilinder ziet er nogsteeds hetzelfde uit. Bougie vonkt. Vinger op bougiegat gedaan compressie test gedaan, heeft compressie ( voorheen ook wel weinig maar hij reed... ). Het enigste wat ik me kan herhinneren is dat ik wou rijden er een licht schrapend/schurend geluid optrad, ik dacht dat dit het vliegwel tegen het cover was en wel over ging gaan, aangezien ik er een ander cover opgezet had. Eigenlijk is alle hulp zeer welkom.
Bedankt alvast
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Senda achterwiel blokkeert in eerste

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Heel eerlijk zou ik beginnen met het verwijderen van de cilinder en alles eens goed te bekijken. Ik ken een vergelijkbaar verhaal waarbij de krukas zwaar beschadigd was maar er nog wel compressie was.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
crackybelgianderbi
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 mar 2019, 10:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda R 2001

Re: Senda achterwiel blokkeert in eerste

Ongelezen bericht door crackybelgianderbi »

Even ter mededeling:
Probleem is opgelost, was de bougie die niet in het midden vonkte maar aan de rand, dit had ik volledig over het hoofd gezien. eerste versnelling voelt nogsteeds wat stug aan maar ik zie wel wat er van komt.
Plaats reactie