Brommer start slecht na aanpassing luchtschroef

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Evan
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Evo 2005

Brommer start slecht na aanpassing luchtschroef

Ongelezen bericht door Evan »

Goedemiddag allemaal,

Als sinds ik mijn brommer heb gekocht (2e hands) is hij niet de beste in starten. In het begin had ik een heleboel stappen in mn hoofd om hem te laten starten (5x kicken met de choke, 5x kicken zonder choke vervolgens de choke weer aan zetten en bij de 2e kick startte hij altijd). Dit vonden wij raar dus hebben er wat lopen klooien met de luchtschroef bla bla bla en uit eindelijk startte hij redelijk normaal na 3x kicken met de choke als het koud was. Maar toen bleek er dat er (volgens mijn pa) olie uit de uitlaat kwam. Dat was voor mijn pa een goed teken om wéér aan de luchtschroef te klooien. Nu start dat ding als het koud is en nog niet gedraaid heeft helemaal niet meer via de kickstarter en voordat hij aanschiet door middel van aanlopen ben ik de halve straat door. Er is dus wel een vonk.

Weet iemand hoe ik dit weer op kan lossen?

Alvast bedankt!

Ps, volgens de vorige eigenaar is alles standaard (ookal liep hij voor dit allemaal 62 op de teller)
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: Brommer start slecht na aanpassing luchtschroef

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Even beginnen bij het olie uit de uitlaat gedeelte, dit is vrij normaal voor een 2 takt motor. Daarnaast is het sowieso vrij bijzonder dat een brommer zo slecht start. Misschien is het een idee om de bougie eens te vervangen en de carburateur schoon te maken.
Ook de kleur van de bougie moet koffie met melk kleur zijn als dat niet zo is dan is er iets mis met je afstelling.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Plaats reactie