Afslaan van brommer met ingetrokken koppeling

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
LA55YamahaDerbi
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2019, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 50CC

Afslaan van brommer met ingetrokken koppeling

Ongelezen bericht door LA55YamahaDerbi »

Hoi Allemaal.
ik heb een paar week geleden een tweedehands Derbi Senda SM gekocht. de brommer startte toen niet, we zijn er achter gekomen dat dit aan de ontsteking lag. toen de brommer eindelijk wou lopen probeerde ik om weg te rijden, ik had de koppeling in helemaal tot de stuurhendel. ik zet de brommer in de versnelling en hij bokt vooruit en slaat af. de verkoper had ons gewaarschuwd dat de brommer lang had stilgestaan dus dat de koppelingsplaten aan elkaar zouden kunnen vastzitten. we hebben uiteindelijk de brommer aangedrukt en na een stuk rijden was het probleem opgelost. de volgende dag startte ik de brommer, ik heb hem 2/3 min laten warmlopen en toen ik probeerde weg te rijden sloeg hij weer af met de koppeling in. ook als ik gas bij geef. help?!


Mvg , Lucas
#55 #79
Mijn doel is om eeuwig te leven, gaat tot nu toe nog best goed.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Afslaan van brommer met ingetrokken koppeling

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Zou kunnen worden benoemt als een Derbi kwaaltje: Koppelingsplaten die blijven plakken. Ik raad je aan eerst een de blokolie te verversen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
LA55YamahaDerbi
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2019, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 50CC

Re: Afslaan van brommer met ingetrokken koppeling

Ongelezen bericht door LA55YamahaDerbi »

Danieborg22 schreef:Zou kunnen worden benoemt als een Derbi kwaaltje: Koppelingsplaten die blijven plakken. Ik raad je aan eerst een de blokolie te verversen.
]

Oké zal ik proberen. kan het nu helaas nog niet doen maar laat nog wel weten of het gelukt is :thumbup:
#55 #79
Mijn doel is om eeuwig te leven, gaat tot nu toe nog best goed.
LA55YamahaDerbi
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 05 jul 2019, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 50CC

Re: Afslaan van brommer met ingetrokken koppeling

Ongelezen bericht door LA55YamahaDerbi »

Het probleem is inmiddels opgelost. toen ik de olie had ververst deed de koppeling het eerst nog steeds niet goed. ik heb een paar keer geprobeerd en toen werd het beter. brommer heeft toen weer een week stilgestaan en als ik nu start is het probleem opgelost en kan ik gelijk wegrijden ! :lol:
#55 #79
Mijn doel is om eeuwig te leven, gaat tot nu toe nog best goed.
Plaats reactie