Peugeot Jet-force vraag

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Peugeot Jet-force vraag

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ik heb een scooter winter hok, probeer dat ding goed lopende te krijgen maar het lukt me maar niet, de geschiedenis is als volgt. Het ding was compleet verwaarloosd en daarom goedkoop. Ik heb alle slijtage onderdelen vervangen. Ik heb de scooter gekocht met een 12mm gurtner carb en een vrij middelmatige uitlaat. Hij startte heel moeilijk en stottert heel veel maar ook heel wisselvallig. Hij is eigenlijk niet af te stellen want als hij vandaag voor 70% ok loopt dan kan het best zijn dat ik morgen niet harder dan 15 km/h in een dikke stotter kan.

Ook heeft hij rare dingen zoals als ik op topsnelheid heb gereden(70kmh) en ik laat het gas los vertraag en geef weer een beetje gas dan stottert hij of er komen knallen uit de uitlaat en er is op dat moment geen verbranding in de cilinder. Als ik 5 keer zou optrekken en stoppen achter elkaar zou hij 5 keer heel verschillend reageren.

ik heb de volgende dingen gedaan zonder veel succes:

ten eerste het hele scootergebeuren vervangen (vario riem koppeling en achterpoulie)
ten 2e een andere carb gemonteerd(17.5mm dellorto)
ten 3e een andere uitlaat(suf terugloopdingetje)
ten 4e een andere cdi en een andere bobine+ kabel + dop + bougie
verder afstellen

Als ik qua sproeier te laag lijk te zitten dan rijd hij amper komen er knallen uit de uitlaat. Dit heb ik nu bij sproeier 65
Als ik te rijk zit dan lijkt hij een beetje te verzuipen. Hij heeft moeite met van toerental wisselen. Pakt soms totaal niet op. Dit heb ik nu met sproeier 70. Gisteren reedt hij overigens bijna prima met sproeier 70 en was er weinig op aan te merken. ik heb toen 20km gereden

Ik verdenk zelf momenteel de ontstekingsspoel/vliegwiel omdat dit 1 van de weinige dingen is die nog oud zijn. Maar is dit logisch met het verhaal wat ik net getypt heb?

edit:

hij krijgt gewoon benzine, als hij een niet gelopen heeft moet je soms echt 2 minuten met een boormachine starten voor hij iets wil gaan doen. Hij lekt geen benzine voor zover ik weet benzinepomp lijkt goed te werken. Hij vonkt ook gewoon maar ik weet niet of hij dat altijd zou doen
Jorrick van Os
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 07 jul 2019, 12:05
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2010

Re: Peugeot Jet-force vraag

Ongelezen bericht door Jorrick van Os »

Ik heb dit ooit gehad met een sherco er 50, bleek toen een ovale cilinder te zijn. is je cilinder nog goed?
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Peugeot Jet-force vraag

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Valse lucht getest? Compressie goed? Ontsteking doorgemeten? Ik heb met mijn rs2 gehad dat hij heel hard ging stotteren en niet op toeren wou komen en dat kwam doordat het beugeltje van de pickup spoel krom was waardoor hij niet op tijd stond.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Peugeot Jet-force vraag

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

wat het nou precies was weet ik niet, ik heb de ontsteking vervangen toen deed hij het in principe helemaal niet meer(nieuwe ontsteking defecte pickup) daarna voor een vervangende ontsteking vervangen die deed het in eerste instantie ook niet maar nu lijkt hij het wel ok te doen. Mijn compressiemeter doet het niet goed meer dus dat heb ik niet kunnen testen. Met kicken voelt hij wel ok aan. Ontsteking nagemeten die gaf geen vonk door toen de scooter het niet deed maar op miraculeuze daarna ineens weer wel. Kabelboom ziet er eigenlijk best netjes uit en geen slechte contacten kunnen ontdekken. Maar hij doet het ook weer dus dan kan je niet verder meer zoeken
Plaats reactie