tandwiel 11/62 kan dat overtoeren leveren?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
flxc
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 17:26
Vervoersmiddel: geen

tandwiel 11/62 kan dat overtoeren leveren?

Ongelezen bericht door flxc »

ik rijd nu een aprilia sx 50 2014 die ongv 60 gaat met 11/52, ik woon in amsterdam en er zijn teveel rollerbanken dus wil hem graag terugvoeren, ik vind dat hij ook een klein beetje langzaam optrekt, dus heb een achter tandwiel 62 en voor 11 en meteen nieuwe ketting gekocht, mijn vraag is, gaat mn brommer overtoeren als met tandwiel 11/62? mijn km/toerenteller is kapot dus kan het niet aflezen, mvg abdullah.
flxc
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 17:26
Vervoersmiddel: geen

Re: tandwiel 11/62 kan dat overtoeren leveren?

Ongelezen bericht door flxc »

de brommer is helemaal orgineel, maar de prop is een beetje uitgeboort daarom gaat die 60.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: tandwiel 11/62 kan dat overtoeren leveren?

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

in principe kan je die vertanding proberen, in theorie trek je sneller op maar in de praktijk denk ik niet dat dit lekker gaat rijden. Je versnellingen worden zo erg kort en in de praktijk denk ik dat je eerder langzamer optrekt dan sneller. Heb je de topsnelheid van je Derbi wel eens met GPS getest? Misschien valt het allemaal wel mee
flxc
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 mei 2019, 17:26
Vervoersmiddel: geen

Re: tandwiel 11/62 kan dat overtoeren leveren?

Ongelezen bericht door flxc »

Ik ga het uitproberen dan, ik heb nog een voortandwiel 14 dus als het super slecht rijd doe ik het erop, wordt dan zelefde vertand als 11/53, en de brommer rijdt 60-62 gps, en ik wil geen gezeik hebben met rollerbankeb in amsterdam dus de sneilheid moest sws lager gaan, bedankt voor je hulp!
Plaats reactie