Banden en velgen veranderen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Banden en velgen veranderen

Ongelezen bericht door Nux »

Hallo iedereen,

Ik heb een Derbi Senda Euro4 uit 2018 en wil hem een soort cross-uiterlijk geven. Ik heb daarvoor al een Bellypan gemaakt, mijn koplamp vervangen met een Crosskap/Nummerplaat en ik heb mijn kenteken onder mijn spatbord gemonteerd en de kentekenhouder verwijderd. Nu mist er alleen nog 1 ding: Dual-Sport banden!

Ik heb 17 inch velgen waar 130/70/17 streetbanden onder zitten maar ik kan nergens Dual-Sport banden vinden met dezelfde bandenmaat! Ik een goede band gevonden namelijk: Continental tkc 80. Helaas is dit niet de juiste maat band namelijk: 140/80/18, nu weet ik dat daar 18 inch velgen onder moeten.

Mijn vraag is nu: Zou ik met bandenmaat 140/80/18 op een 17 inch velg kunnen rijden? En zo niet, welke 18 inch velgen zou ik dan moeten bestellen waar de banden op passen, maar die ook op mijn derbi passen?

Mvg: Nux

(Gewoon eerlijk zijn als ik iets doms zeg ofzo)
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Banden en velgen veranderen

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Als je een crossuiterlijk wil kun je beter een setje 18/21 velgen van marktplaats halen inplaats van crossbanden op je 17/17 velgen zetten.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Banden en velgen veranderen

Ongelezen bericht door Nux »

Hoi Bart,

Stel ik koop 2 dezelfde 18inch velgen tweedehands, die knap ik op en zet daar dual sport banden onder, dan zou die 18inch toch gewoon op mijn voorvork moeten passen, omdat ik nu ook gewoon 2 dezelfde velgen heb? (Ik houd niet zo van 2 verschillende maten velgen).
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Banden en velgen veranderen

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Of je 2 18'' velgen op je brommer kan zetten kan ik je niet vertellen. Ik dènk het eigenlijk van niet omdat er alleen maar 18'' velgen zijn gemaakt als achtervelgen.
Gebruikersavatar
Nux
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 21 dec 2018, 18:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda (The Black Star)

Re: Banden en velgen veranderen

Ongelezen bericht door Nux »

Hoi Bart,

Goed nieuws! Ik heb toch 17 inch Dual-Sport banden kunnen vinden, blijkbaar heeft Continental ook 17inch versies van de TKC80 gemaakt, zijn alleen wel aan de prijzige kant maar dat bespaard weer de moeite om velgen de wisselen enzo. :thumbup:
Voetgangers: 6
Fietsers: 3
Automobilisten: 1
Invaliden: 2
Kinderen: 3
Plaats reactie