gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Mike02 »

Hallo

Ik heb een vraagje ik heb recent een derbi senda sm xtreme gekocht
Maar volgens mij grbruikt hij veel te veel benzine
Hij rijdt ongeveer 1 op 11 dat is tog niet normaal voor 50cc en een yasuni cross HM uitlaat en een 17.5 cabrateur oké hij loopt best wel hard 96 km/h op gps

Zo iemand me kunnen vertellen of dit normaal is en hoe ik het zo kunnen op lossen
Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Zelf heb ik ook een twee maand met deze setup gereden. Hetgeen wat ik hierbij vond is dat je alleen maar fatsoenlijk kan rijden als je toeren jankt. Zodoende reed ik zelf dus altijd 9K+ toeren om een beetje vooruit te blijven komen. Omdat je dus eigenlijk veel toeren maakt is het dus voor deze setup een vrij normaal verbruik. Wil je dit tegen gaan zul je toch echt n 70 of 80cc moeten overwegen.

Ps: Je zou nog iets meer uit de setup moeten kunnen halen, ik haalde ongetuned 107 gps.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Mike02 »

Danieborg22 schreef:Zelf heb ik ook een twee maand met deze setup gereden. Hetgeen wat ik hierbij vond is dat je alleen maar fatsoenlijk kan rijden als je toeren jankt. Zodoende reed ik zelf dus altijd 9K+ toeren om een beetje vooruit te blijven komen. Omdat je dus eigenlijk veel toeren maakt is het dus voor deze setup een vrij normaal verbruik. Wil je dit tegen gaan zul je toch echt n 70 of 80cc moeten overwegen.

Ps: Je zou nog iets meer uit de setup moeten kunnen halen, ik haalde ongetuned 107 gps.
Ik kan begrijpen als ik de hele tijd 9k+ rij maar ik rij veel door dorpen dus rij ik best wel rustig en alleen op het einde kan ik stevig door rijden

Daarom ben ik verbaast over het brand stof verbruik en als ik met vriende rij en ik rij voor hun zitten hun brommers onder vettig heid wat uit mijn uitlaat komt en er komt best wel veel blauwe rook uit mijn uitlaat en het ruikt of hij best wel rijk is afgesteld en mijn bougie is best wel donker
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Grote kans dat die dan inderdaad te rijk afgesteld staat.
Daarbij kan goede olie het verbruik ook omlaag halen (Castrol power RS 2T is 1 van de betere).

Andere factoren zoals je carburateur of cilinder/zuiger die versleten zijn kunnen ook zorgen voor een hoger verbruik.

Misschien een keer slim om het motorblok te laten reviseren, hierbij zal het motorblok weer minder weerstand krijgen en daardoor meer vermogen kunnen halen per brandstof cel.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Mike02 »

Danieborg22 schreef:Zelf heb ik ook een twee maand met deze setup gereden. Hetgeen wat ik hierbij vond is dat je alleen maar fatsoenlijk kan rijden als je toeren jankt. Zodoende reed ik zelf dus altijd 9K+ toeren om een beetje vooruit te blijven komen. Omdat je dus eigenlijk veel toeren maakt is het dus voor deze setup een vrij normaal verbruik. Wil je dit tegen gaan zul je toch echt n 70 of 80cc moeten overwegen.

Ps: Je zou nog iets meer uit de setup moeten kunnen halen, ik haalde ongetuned 107 gps.



welk tandwiel had je toen je die snelheid haalde wat ik ook doe hij komt niet over de 96 op gps
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Ik reed zowaar met 11-53. Maar dat ding liep ook in op perfectie, was niet makkelijk hem daar te krijgen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Mike02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 34
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 20:27
Vervoersmiddel: Derbi senda SM xtreme 2006

Re: gebruikt mijn derbi teveel benzine ?

Ongelezen bericht door Mike02 »

Danieborg22 schreef:Ik reed zowaar met 11-53. Maar dat ding liep ook in op perfectie, was niet makkelijk hem daar te krijgen.
ik rij met 13-53 en haal maar 96 wat zijn dan dingen die ik kan proberen om hem harder te laten lopen
Plaats reactie