Hoe kom je van onervarenheid af

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
WildMan
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 mei 2019, 17:28
Vervoersmiddel: Derbi GPR '08

Hoe kom je van onervarenheid af

Ongelezen bericht door WildMan »

Hallo,

Ik rijd nu zo'n 3 maanden schakel brommer en daarvoor een half jaar scooter. Dus zou je zeggen dat ik prima alles in de gaten kan houden en met het verkeer mee kan komen. Dit is helaas anders.

Ik probeer bijna iedere dag even te rijden op de brommer omdat ik over anderhalf jaar aan mijn A1 wil beginnen en alvast een beetje te leren met verkeer te rijden. Maar doordat ik vroeger op de scooter eigenlijk nooit last had van borden en voorangs-situaties ben ik het verleerd, ik vergeet borden te lezen en reed vandaag bijna een fietser aan toen ik de rotonde af wilde en te laat door had dat ik haaientanden had. Ook houd ik mezelf vaak niet aan de snelheid en waarom ik dat doe weet ik niet, rijd fijner ofzo.

Hebben jullie Tips voor mij om verantwoordelijker te rijden en het letten op borden er terug in te stampen, maak me namelijk vrij druk over het feit dat ik soms mezelf en andere in gevaar breng, en dat ik bij mijn A1 straks verkeerde dingen heb aangeleerd.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Hoe kom je van onervarenheid af

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je zou kunnen kijken of er op internet een soort van theorie examen/les staat wat je zo wat avondjes kunt leren.
Ook al is het maar voor de extra informatie, hoe vaker je het leest hoe makkelijker het word.

Wat de praktijk betreft, probeer altijd voorruit te kijken en vast te bedenken wat er komen kan gaan
(bijvoorbeeld of de auto voor je gaat remmen voor een stoplicht).

Probeer ook zo veel mogelijk te rijden, dat is gewoon het belangrijkste.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie