Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Ongelezen bericht door 42 »

Hallo.

Ben al een tijd bezig ermee maar kom niet verder.
Ook staat hij 80km verderop dus kan maar af en toe sleutelen eraan.
Bijna een jaar bezig nu en verzekering loopt gewoon door, wil er graag vanaf maar wel goed rijdend, wil geen pechbak verkopen.

Brommer deedt ongeveer 75 km/h.
Op mn laatste rit ermee ( 80km ) begon hij halverwege zachter te rijden, nog maar 40 en op het laatst zelfs maar 5..

Membraanplaten waren op, luchtfilter was zeiknat van de benzine.
Nieuwe membraanplaten gekocht, nieuwe zuiger nu ik toch bezig was en een andere 2e hands kop ( oude kop was niet goed meer )
Andere kop bleek achteraf ook prut, hoop witte rook en zelfs kvs die er via de tapeinden uitkwam.
Liep voor geen meter uiteraard.
Net 30 met veel gepruttel.

Nu van het weekend andere 2e hands kop erop gezet in de hoop dat alleen dat het probleem was.
Na even gassen geen witte rook meer maar komt nog steeds niet boven de 40, trekt beroerd en doet raar, houdt in, wil niet boven de 8000 toeren komen.
Vreemde is dat zodra ik een nieuwe bougie er in doe hij het heel even goed doet, trekt super op, kan heel snel doorschakelen..maar helaas maar tot de 40kmh/8000 toeren en zodra ik dus even op die top van 40 gezeten heb dan trekt ie daarna vanuit stilstand ook niet goed meer op en doet weer moeilijk..met meerdere bougies steeds hetzelfde.
Nieuwe cdi erop gedaan, maakt geen verschil.

Hoe dan ?? :crazy:

Heb het eigenlijk opgegeven, jaar frustratie is wel genoeg..maar kan het niet uitstaan dat ik er niet achter kan komen, zwaar irritant.
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Bubbelt je koelvloeistof en/of zakt het niveau? Want als je een gebruikte kop koopt heb je een flinke kans dat hij krom is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Ongelezen bericht door 42 »

Met die vorige kop wel ja.
De kop die er nu op zit niet voor zo ver ik gezien heb.
Ook geen witte rook meer.

Het lijkt een beetje alsof er een begrenzer op zit, rijdt dan bijna net zo beroerd.

Besef me ook heel goed dat het vanaf afstand bijna onmogelijk is om met een antwoord of oplossing te komen.
Het kan zoveel zijn, zeker bij raadselachtig motorgedrag als dit.
Ding is gewoon vervloekt of iets..voodoo hoodoo..
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Mijn rieju rs2 heeft een soortgelijk probleem gehad, dat leek ook wat op een toerenbegrenzer en wou maar niet boven een bepaald toerental en reed echt volledig bagger, ik denk dat hij de 30 nog niet eens gehaald had. Het bleek dat het beugeltje van de pickup spoel krom was en daardoor kreeg hij een verkeerde vonk. Maar ik zou eerst eens de ontsteking doormeten. En zou je ook eens een foto willen maken van zo'n bougie wanneer hij niet meer wil optrekken?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Motorhispania RX 50 gaat niet harder dan 40

Ongelezen bericht door 42 »

Bedenk me net dat ik poos geleden ook de krukaskeerringen vervangen heb in de zoektocht naar het probleem.
Toen is de ontsteking er af geweest..zou ik daar iets fout hebben gedaan...niet onmogelijk op zich, lol..
Zal over een paar weken als ik weer bij het kreng ben alles nog es nalopen daar.
Plaats reactie