Pagina 1 van 1

Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 15:05
door 2TBrent
Hallo,

Ik heb een Derbi drd pro r uit 2016,
Ik heb nu alles orgineel, alleen heb ik een leovince x-fight erop zitten (ontgrenst). Dit loop nu 83 op teller (74 gps). Ik ben opzoek naar een meer koppel. Ik dacht er dus aan om een 70cc airsal te kopen en dit in combinatie met mijn orginele uitlaat of in combinatie met mijn leovince. Ik hoef eigenlijk niet veel harder te lopen dan dat ik nu ga. Ik vind de snelheid wel prima inv. Met roller banken en politie.

Hoe hard gaat het lopen als ik een 70cc airsal erop doe met mijn leovince? En hoe hard met mijn orginele uitlaat? Ik heb het liefst mijn leovince, omdat deze een mooi geluidje maakt. Maar ben eigenlijk bang dat die 70cc met leovince al gou 90 gaat lopen? Misschien kan ik de prop er dan weer in doen?

Verder heeft mijn blokje nu 12k kilometers gelopen. Moet er nog een andere krukas in voor de 70cc? En hoe zit het met een binnenrotor, als ik deze nu op mijn orginele cil zou plaatsen zou ik dan meer trekkracht/koppel krijgen? Want ik hoor hier verschillende dingen over; de een zegt een binnenrotor gaat heel erg slecht lopen onderin (moeilijk wegkomen vanuit stilstand) de ander zegt dat je er juist heeft veel trekkracht door krijgt. (Ik weet wel dat je met een binnenrotor niet harder in top snelheid gaat omdat je weinig vliegwielmassa hebt)

Re: 70cc airsall

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 15:31
door derbi-ftw
Als ik dit zo lees zou ik eerder een MVT IronMax 75cc cilinder gaan monteren.
Iets minder top snelheid dan de Airsal, maar meer koppel.

De Leovince uitlaat kun je prima onbegrenst mee rijden (hiermee loopt die ook het beste en fijnste) snelheid zal dan wel over de 90km/u gaan. Met de originele uitlaat zal dit ook kunnen.

Door een binnenrotor ontsteking zal je minder koppel hebben. Wel een groter en beter toerenbereik, gasreactie en meer vermogen/pk mogelijk.

Re: 70cc airsall

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 15:55
door 2TBrent
Oh ik kende die MVT ironmax 75cc nog niet, ik zie wel dat deze gewoon een ovaal poort heeft en fluiters, dit betekend toch vaker meer toeren? De airsal heeft wel een vlinder. Wel zag ik dat de MVT gietijzer is wat meestal wel slomer en slijtvaster is in tegenstelling tot alu

Re: 70cc airsall

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 15:55
door 2TBrent
Verder kan het wel gewoon met de standaard krukas?

Re: 70cc airsall

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:00
door 2TBrent
Wat zou dan de meest laagtoerige 70cc zijn? Met de meeste koppel
MVT ironmax 75cc
Airsall 70cc
Metrakit sp3 70cc
Barikit 70cc

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:09
door derbi-ftw
Dat is zeker weten de MVT 75cc en daarna de 70cc Barikit (Gietijzer).

Een vlinderpoort betekend meer toeren (hoogtoerig) en meer snelheid/pk. Een ovale poort is meer koppel (laagtoeriger).
2 zuigerveren = meer koppel dan 1 zuigerveer. 1 zuigerveer is meer toeren en snelheid.

Alle cilinders kunnen op de standaard krukas, bij de Metrakit SP3 zou ik toch persoonlijk een andere sterkere krukas monteren.

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:12
door 2TBrent
Oh oke de metrakit sp3 is dus iets sterker ofs? Welke cilinder adviseer je mij dan? De MVT 75 of de barikit? Welke loopt harder en welke heeft meer koppel?

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:28
door derbi-ftw
De MVT IronMax zal iets harder lopen (iets nieuwe) en deze heeft door de samenstelling ook meer koppel.
Als ik voor vermogen zou kiezen en snelheid, zou ik zelf de Metrakit SP3 nemen. Maar die gaat met elke uitlaat minimaal 90km/u.

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:30
door 2TBrent
Hmm, en als ik nou prop in mijn uitlaat doe?

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:31
door 2TBrent
Metrakit sp3 word hem dan niet want dan heb ik een andere krukas nodig toch? Is barikit niet wat? Hoe hard loopt dit? Die MVT staat me eigenlijk wel aan, hoe hard zou deze lopen met een leovince? En hoe hard met een standaard uitlaat?

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 16:42
door derbi-ftw
Tussen de 75 en 110km/u ga ik vanuit.

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 18:42
door 2TBrent
Hmmm oké, wat is de sloomste van al die 70cc’s? En zo nodig doe ik met een standaard uitlaat om zo minder snel te gaan?

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: wo 30 okt 2019, 18:45
door derbi-ftw
De langzaamste van de 4 zal wellicht de Barikit zijn, daarna de MVT IronMax, daarna de Airsal en als laatste de Metrakit.

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: za 02 nov 2019, 20:19
door 2TBrent
Oké weet het nog niet zeker denk voor de 75cc MVT ziet er gewoon erg mooi uit en verder geen poes pas met fluit poorten ofs (dus zal wel niet zo snel zijn)

Verder vraag ik me af he, waarom zijn die orginele krukassen zo ‘slecht’? Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als die krukas 25k heeft gelopen en je en 80cc erop doet ofs? Worst case?

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: za 02 nov 2019, 20:35
door derbi-ftw
Originele krukassen (van Derbi) zijn niet slecht. Maar met 25,000km op de krukas heeft deze vaak niet meer de kracht voor een 80cc. Bij een 80cc krijgt de krukas ineens meer en hardere klappen.

Worst case scenario: Krukas ontploft, waarmee je top end van je motorblok kapot gaat. Dus een nog duurdere reparatie.

Re: Welke 70cc?

Geplaatst: za 02 nov 2019, 23:29
door 2TBrent
Oké daar gaan we niet van uit dan maar met 12k moet het toch geen probleem zijn? Maarja zit ik nog steeds met die keuze over de cilinders.. weet jij misschien de voor en nadelen van de ironmax en de barikit?