Toon ongelezen berichten

Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.

Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » do 14 nov 2019, 08:48

Hai allen,

Pas geleden een RS4 50 gekocht. Nu is het volgende aan de hand:

Eerst een week gereden met de standaard set-up carburateur en geknepen uitlaat.
Vervolgens aangepast naar de Zwitserse ongeknepen versie. Daarnaast een code begrenzer gemonteerd.

Na een week rijden ineens uitval van de brommer, na een hele tijd starten weer 500 mtr rijden en weer uitval.
Begrenzer er tussenuit gehaald, maar bovenstaande herhaalde zich. Uiteindelijk niet meer te starten.
Aanhanger opgehaald en teruggereden, de brommer startte gewoon weer, ook thuis gewoon starten en rijden. Rondjes gereden en nergens meer last van.
2 dagen rond gereden en weer de begrenzer gemonteerd.
Vuiltje carb misschien...dachten wij.

Nu 2 weken later precies hetzelfde gelazer, vanmorgen startte hij al wat moeizaam, vervolgens een kilometer verder valt hij dood onder het rijden tijdens het schakelen.
Niet meer te starten, tijdje gestaan en vervolgens aanrennen totdat hij weer wat ging doen. Hij liep en ben naar huis gereden en heb de bus gepakt.

Geen idee waar het te zoeken, jullie?
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » do 14 nov 2019, 11:36

Denk dat er een RS4 virus in de lucht zit...de mijne geeft ook opeens problemen..terwijl ik er na bijna een jaar zonder ook maar iets van problemen juist zo'n vertrouwen in had... :sad:
En ook zulk raar onverklaarbaar en inconsistent gedrag.

Zou bij de jouwe ook niet durven zeggen waar te gaan zoeken.

Je hebt neem ik aan je sproeier ook veranderd toch ?
Vast wel.

Hoe is de kleur van je bougie ?

En je hebt zonder dat de begrenzer aan staat gereden neem ik aan ?
Geen lange stukken met dat ding aan ?
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » do 14 nov 2019, 12:40

Atomizer: GA209
Needle: A13
Clip position: Middle
Main jet: 108
Idle jet: 30
Air Gauger (Carb disc plate): IN
Gearing: 14-53
Chain: 132 link
Spark Plug: NGK BR10EG
"CH" exhaust manifold with catalysator and Air valve (no restriction or resonance pipe)
CDI: Unrestricted

Dat is de set-up nu, het enige wat ik niet veranderd heb is de idle-jet (stationairsproeir) deze is nog 32.

Bougie heb ik nog niet bekeken, en de begrenzer staat uit.
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » do 14 nov 2019, 19:06

BR10EG bougie ?
Das niet de aangeraden bougie toch ?
Ik rij met BR8ES.

Maar ik heb daar niet veel verstand van verder..out of my league ben ik bang.
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » do 14 nov 2019, 20:11

Zo wordt hij in Zwitserland geleverd, die bougie zou dan beter moeten zijn vanwege de hogere toeren.

Dit is de Europa set-up:

EU version - restricted to 45-50 km/h (30 mp/h)
Atomizer: HM208
Needle: A08
Clip position: Second from top.
Main jet: 68
Idle jet: 32
Air Gauger (Carb disc plate): IN
Gearing: 11-53
Chain: 130 link
Spark Plug: NGK BR8ES
Exhaust manifold with resonance pipe and restriction
CDI: Unrestricted

Vanmiddag gewoon gereden, niks aan de hand. Raar hoor, weet zo ook niet waar te zoeken.
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » za 16 nov 2019, 01:16

Hopelijk blijft ie t doen dan, nu de mijne nog.
Zal het zondag gaan merken.

Wel mooi zo'n 'Zwitserse' uitvoering.
Voordat ik deze kocht wat filmpjes op youtube gezocht en kwam bij Noodles_WTF, leuke filmpjes van een gast uit Zwitserland.
Rijdt toch echt leuker zo'n set up.
Zeker als je gewoon op de autoweg mag ermee, lol.

https://www.youtube.com/watch?v=YlDNGo3MSvk
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » za 16 nov 2019, 13:30

Ha ha, dat filmpje was gedeelte van de voorstudie. Lachen hè. Leerzaam al dat zoeken.

Wat doet die van jou dan exact?
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » za 16 nov 2019, 17:49

Maakt leuke filmpjes ja die Noodles, lekker muziekje erbij, snel gemonteerd en mooie brommers.
En prachtige Zwitserse wegen..zou graag eens rijden daar.

Mijne heeft paar ritjes hele zwarte rook eruit gegooid wat nu over is, rookt nog amper zoals het hoort.
Sindsdien loopt hij niet meer stationair, ik moest de stationairschroef bijna 3 slagen indraaien voordat hij stationair blijft draaien.
Daarvoor viel hij zelfs tijdens het rijden dood als ik gas los liet.

Eergisteren startte ik en toen ging hij hoog in de toeren stationair, 3000, zoals je zou verwachten als je je schroef 3 slagen indraait, maar zakte snel weer terug naar net 500.
Ook trekt het net niet helemaal lekker door in zn 1 en 2..stottert of hapert iets..houdt in.

Waar die zwarte rook vandaan is gekomen is me een raadsel, ook dat het vanzelf gestopt is.
Net als het stationair gedoe.

Ik zit richting membraanplaatjes te denken, misschien die es vervagen.
Heb bijna een jaar met E10 gereden voor ik besefte dat dat spul niet goed voor brommers is en heb gehoord dat dat spul niet helemaal lekker is voor o.a. plaatjes.
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Wessel » za 16 nov 2019, 20:01

Ik heb ook gehad dat die uitviel en daarna starten ik kon wel gwn rijden en in powerband maar als ik stopte bij een stoplicht viel die uit ik had een warm loper misschien heb jij hier ook last van
Wessel
Banden plakker
 
Berichten: 12
Geregistreerd: vr 07 jun 2019, 14:49
Vervoersmiddel: Aprilia rs 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » zo 17 nov 2019, 15:09

Dan heb je te weinig benzine? Je hebt ook een phva Dellorto 17,5 carburateur?
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 17 nov 2019, 17:04

Als het goed is wel ja, gewoon standaard carb.
Sproeier durf ik niet te zeggen, ik vermoed ook de originele nog.
Is wel deels ontgrensd, die piemel zit nog op de uitlaat maar prop is er uit.
Bougie is altijd lichtbruin, koffie met melk kleur.

Het niet lekker stationair lopen is sinds het flink koud is buiten..heb me ook afgevraagd of hij misschien maar net goed afgesteld staat en nu met de kou de sproeier toch net iets te klein is.

Vandaag 100km gereden ermee.
Weer zelfde verhaal : bij starten stationair 3000 toeren, na kleine minuut warm draaien zakt hij terug naar maar hele kleine 1000.
Na uurtje rijden viel hij weer stil stationair bij wachten voor stoplicht..
Ook wilt het nog steeds net niet lekker lopen, trek net iets slechter, houdt wat in soms als ik hoger in de toeren wil en mn top is zeker 5 km/h lager dan normaal.
En ik ruik een verbrand luchtje als ik stil sta..maar kan door andere olie komen misschien, rij sinds kort met Castrol i.p.v Valvoline.
Ook denk ik dat het blok anders klinkt...rammeliger bij gebrek aan beter woord..maar zit me nu heel erg te focussen op motorgeluid als ik rij dus misschien lijkt dat maar.

Plan de campagne is om iets grotere sproeier er in te doen, carb goed schoonmaken en nieuwe plaatjes.
Anders weet ik het ook niet.
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » zo 17 nov 2019, 21:51

Als je gaat ontgrenzen krijg je meer toeren en wil hij meer benzine. Ik heb de sproeier, naaldsproeier en gasnaald veranderd, daarbij de baffle plaat eruit gehaald. Volgens die Zwitserse set-up.

Stationair moet je 1500 aanhouden lees ilk overal.

Die verbrandde lucht, niet van slippende koppelingsplaten?
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 17 nov 2019, 22:13

Kan me niet helemaal voorstellen eigenlijk dat het aan de sproeier ligt na enig nadenken.
Heb em jaar geleden gekocht en in kouder weer gereden zonder enig probleem.
Baal er wel van.
Vooral dat het weer zo raadselachtig en inconsistent gedrag is met die rook en stationair draaien.
Heb dat net een jaar met andere brommer achter de rug en ben daar nog steeds niks verder mee.
En nu nummer twee.

Kan niet komen omdat ik 98 tank sinds kort toch ?

Nog met de jouwe gereden ?
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor Maup8670 » zo 08 dec 2019, 09:01

Hai,

Ben je er al uit? Met dat hoge stationair en stilvallen denk ik toch echt aan sproeiers en verstopping. Heb dat bij mijn buitenboordmotoren ook ieder jaar. Dat is dan wel 4-takt en verstopt veel sneller.
Dat roken... te veel/weinig/ olie...de pomp... ?

Moeilijk hoor, hoop dat je al wat gevonden hebt.
Maup8670
Banden plakker
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za 26 okt 2019, 22:39
Vervoersmiddel: Rs4 50

Re: Uitval motor, dan weer gewoon goed en dan weer...

Ongelezen berichtdoor 42 » zo 08 dec 2019, 11:04

Nog niet gekeken zelf..ben na twee jaar ellende en elke vakantie vruchteloos sleutelen aan de Motorhispania ook huiverig om het zelf te doen..vooral omdat dit ongeveer hetzelfde vreemde gedrag is.

Maar ik denk ook dat het inderdaad richting carb gezocht moet worden.
Op een ander forum werd gezegd dat misschien de vlotter niet goed afsluit en daardoor benzine in mn carter stroomt.
Zou wel verklaren waarom hij als ik na dag stilstaan start meer dan genoeg toeren maakt ( 3000 ) en dan na een seconde of 20 terug begint te vallen en na een stuk rijden zelfs weer uit valt stationair.
Denk ik.

Maar voor de rest snap ik er weinig van.
Eerst had ik behoorlijk wat zwarte rook...nu als ik em start is het een hoop witte rook, vooral als ik gas los laat komt er meer witte rook uit dan met de verkiezing van een nieuwe paus.

Ook valt de motor uit na een poosje als hij op de standaard staat, iets scheef dus, moet em echt recht houden wil de benzine blijven stromen..of dat moet normaal zijn bij de RS, kan me niet goed herinneren of dat altijd al was maar bij de MH is dit iig niet.

Ik ben bang dat een jaar met E10 tanken niet goed geweest is voor carb en plaatjes.

Ik besteed het uit aan motor/brommerzaak, kost vast klein fortuin maar dan weet ik zeker dat het goed gedaan wordt en ik kan nu ook niet echt zelf sleutelen, schuur is vrij klein, kan er maar van 1 kant bij dan en buiten is geen optie op het moment.
Motorzaak is alleen erg druk dus zit al 2 weken te wachten tot ie tijd heeft voor me.. :wall:
Avatar gebruiker
42
Derbi fan
 
Berichten: 89
Geregistreerd: zo 20 okt 2019, 00:14
Woonplaats: Oost-Souburg
Vervoersmiddel: Aprilia RS4 50


Keer terug naar Beginners forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten