Voorrem niet op druk te krijgen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
tedje99
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 13:40
Vervoersmiddel: Derbi senda X-treme 2008 sm
Locatie: Drenthe

Voorrem niet op druk te krijgen

Ongelezen bericht door tedje99 »

Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik mijn voorwiel van mijn derbi afgehaald om zo een nieuwe band erop te kunnen zetten. Toen draaide ik per ongeluk de verkeerde bout van de remklauw los, daardoor was de remdruk van mijn voorrem eraf. Het probleem hiervan is dat het mij nooit lukt om hier druk op te krijgen en ik niet snap wat ik fout doe. Ik heb dit 1 jaar geleden ook gehad, 2 verschillende brommerzaken kregen de druk er ook niet op -> oplossing was volledig nieuw remysteem 160 euro verder. Dit keer wil ik het graag anders doen. Dit is wat ik heb geprobeerd. Houd in gedachten: er is niks aan het systeem veranderd sinds hij het deed alleen -> bout remklauw los en weer vast dus dat iets kapot is kan haast niet.

Manier 1:
1. Paar keer pompen
2. Pomp inhouden
3. Nippel open met slang eraan
4. Nippel dicht
5. Pomp weer los
6. Herhalen

Dit lukt er komen luchtbelletjes en olie uit. Na lange tijd stoppen de luchtbelletjes en komt er alleen olie uit maar rem heeft geen enkele druk.

Manier 2 is gebruik maken van een vacuumpomp -> ook geen succes rem komt niet op druk
Manier 3: Injectiespuit met olie + slangetje via de ontluchtingsnippel erin spuiten -> geen succes olie gaat er niet in maar loopt op een gegeven moment over mn klauw heen.

Wie kan mij helpen ik snap er echt helemaal niks van ook omdat meerdere mensen zeggen dat het geen moeilijke klus hoort te zijn.
Plaats reactie