Terugschakelen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Terugschakelen

Ongelezen bericht door moltygo »

Hallo,
Misschien een rare domme vraag maar wanneer moet je terugschakelen ik schakel meestal terug tijdens het rijden is dat goed of moet je pas terugschakelen als je stil staat?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugschakelen

Ongelezen bericht door 42 »

Zeker geen domme vraag, ik vraag het me van mezelf ook eigenlijk af of ik het wel goed doe.
Ik schakel tijdens het rijden altijd terug..maar niet in 1 keer van zn 6 naar zn 1 of 2.
Als ik dat doe dan vindt de versnellingsbak dat niet lekker aan het geluid te horen, dan hoor je een kloink.
Ik schakel in stappen terug en geef ook altijd dotje gas op het moment van terugschakelen, lijkt de bak lekkerder te vinden ( Tinus Tussengas :lol: )
Ook rem ik vaak op de motor voor een deel..geen idee of dat wel goed is eigenlijk.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Terugschakelen

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

42 schreef: Ook rem ik vaak op de motor voor een deel..geen idee of dat wel goed is eigenlijk.
Daar zal ik snel mee stoppen! Twee takt word gesmeerd door zn brandstof. Als jij op je motor remt krijgt de cilinder (bijna) geen brandstof meer, maar willen je wielen nog wel doorrijden. Daardoor maakt je brommer meer toeren dan de bedoeling is en dat zal op lange termijn je cilinder laten naaien. Reed zelf 4 dagen zonder koppeling dus moest wel engine braken, toen naaide die heerlijk vast.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Terugschakelen

Ongelezen bericht door 42 »

Owwww.....
Was er al een beetje bang voor eigenlijk nadat ik het postte en er nog es goed over nadacht..

Zo dom is je vraag dus niet Moltygo...verre van.
Scheelt mij iig dus een bak ellende ook al zal het al wel wat schade gemaakt hebben misschien.
Wou toch de zuiger al vervangen.
Thx Danieborg :D
Plaats reactie