Brommer valt uit bij warm blok

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Evert_18
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 dec 2019, 17:23
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door Evert_18 »

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een vraag. Laatst heb ik een derbi senda xtreme uit 2009 gekocht hier zat geen luchtfilter op, nu heb ik deze erop gedaan maar verzoop die gelijk. Het bleek de veel te grote sproeier te zijn (maat 102) toen heb ik vervolgens 84 erin gedaan, alleen viel die uit als die warm was. Koud starten geen probleem, zonder choke in 1 keer, maar zodra die warm was en ik de koppeling indrukte viel die uit. Bijv als ik dus moet terug schakelen, of als ik voor een stoplicht stond dan viel valt die uit, ik heb het vermoeden dat het een te kleine sproeier is. Ik heb overigens 86 ook geprobeerd, maar het enige verschil is Dat hij nu ineens met de choke gestart moet worden en ietsjes beter rijdt. Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem.


Alvast bedank!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door 42 »

Je zou een iets grotere nog kunnen proberen maar misschien moet je gewoon even de stationairschroef iets verder indraaien.

Kijk ook even naar de kleur van je bougie met het testen van welke sproeier..als je te klein gaat heb je kans op waemloper.
Evert_18
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 dec 2019, 17:23
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door Evert_18 »

Als die warm is, gaat het starten ook vrij lastig, mijn dit ligt dan toch zeker niet aan de stationair schroef, ik heb met sproeier 84 erin al een keer de stationair schroef ingedraaid maar weinig resultaat, hij bleef maar uitvallen. Mijn broertje heeft een drd pro met dezelfde setup en heeft sproeier 92 erin, zou ik deze er ook in moeten doen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door 42 »

Lijkt me goed plan.
Baat het niet enz.
Evert_18
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 dec 2019, 17:23
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Re: Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door Evert_18 »

Ik heb vandaag de bougie eruit gedraaid en gekeken, deze was helemaal zwart, dus dan zou ik een kleinere sproeier nodig hebben? Maar hoe komt het dan dat steeds uitvalt als die eenmaal warm is? En weet iemand misschien welke sproeier ik ongeveer nodig heb voor een helemaal originele brommer Met ontgrenste uitlaat?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Brommer valt uit bij warm blok

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wanneer die warm is, heeft die minder brandstof nodig.
Wanneer die te rijk staat afgesteld, zal die als die warm is zoveel brandstof krijgen dat hij zichzelf verzuipt.

Kleinere sproeier monteren en beter afstellen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie