Waar het onderhoud laten doen?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
alexderbi
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 11:10
Vervoersmiddel: Derbi senda sm Xtreme

Waar het onderhoud laten doen?

Ongelezen bericht door alexderbi »

Beste mensen,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik zag zo ff geen voorsteltopic. Mijn naam is Alexander, kom uit Brabant Zuidoost, omgeving Helmond.
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Derbi senda Sm Xtreme van 2011.
Qua looks, heb ik zelf al het een en ander veranderd, aangezien dit best wel nodig was, haha.
Uhm, alleen ik zit met een probleem:
Als de brommer koud is, start deze slecht en moet ik hem aanduwen. Lijkt alsof hij meteen verzuipt. Daarna start hij meteen met de kickstarter.
Ook de koppeling komt erg laat en ik ben bang dat deze vervangen moet worden.
Alleen: In Helmond weet ik een scooterzaak, alleen liever geen derbi's :think:

Weten jullie iets in de buurt van Deurne/Helmond waar ik terecht zou kunnen?
Of weten jullie al wat het kan zijn dat hij niet start bij koudstart (ook met choke omlaag), en daarna als hij na aanduwen heeft gelopen dattie het dan wel doet na 1x kickstart?

Groeten, Alexander.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3642
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Waar het onderhoud laten doen?

Ongelezen bericht door 42 »

Welkom.

Hoe is de kleur van je bougie ?
Is dat slechte starten als hij een dag heeft stilgestaan of ook als je al gereden hebt die dag maar de motor is weer koud ?
Ik had hetzelfde probleem met een MH, nooit achter gekomen waarom maar het leek alsof met startmotor de vacuumkraan niet goed open ging en er geen benzine in vlotterkamer kwam.
Had ik even geduwd en motor laten draaien kon ik dezelfde dag ( als er nog benzine in vlotterkamer zat ) vaak wel elektrisch starten..na een dag stilstaan weer duwen voordat ie iets deed.

Ik zie meerdere scooterzaken in en rond Helmond, geen 1 die ook aan brommers werkt ?

Koppeling kun je anders afstellen bij je stuur en blok..als dat niet helpt dan zouden je platen idd versleten kunnen zijn maar niet heel waarschijnlijk met een brommer uit 2011, hoeveel km staat er op ?
Zelf koppelingsplaten vervangen is niet moeilijk trouwens, zelfs ik kan het :D
Plaats reactie