Choke

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
necla wals
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 feb 2020, 13:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Choke

Ongelezen bericht door necla wals »

Hallo iedereen,

Ik heb nu al een tijdje een derbi senda uit 2013 en er zit sinds kort een 50cc blok eronder. Het blok is helemaal standaard. Toen ik hem bij de monteur kon ophalen reed hij super, hij was toen al ingereden.

Echter merk ik de laatste tijd dat als ik de brommer start met de choke dicht dat hij snel naar de 8000 toeren schiet en langzamer hand afzakt naar de 2000 en valt daarna uit. Als ik hem na een lange tijd start met choke open gaat hij naar de 4000 toeren en langzamer hand rond de 2000 touren en dan loopt ie goed.

Ik heb natuurlijk gehoord dat de choke alleen nodig is voor t verwarmen en beter opstarten van je brommer. Alleen mijn monteur heeft de brommer zo afgesteld dat hij goed zou moeten lopen.

Wat mijn probleem dus is is: mijn brommer geeft met choke dicht te weinig touren en valt uit. Maar hij is wel " goed " afgesteld.

Wat nu? :?:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Choke

Ongelezen bericht door 42 »

Lijkt heel erg op wat ik een poosje terug had.
Ook vanuit het niks dat hij stationair uitviel en inderdaad eerst wel toeren maken en dan terugvallen.
Naar brommerzaak gebracht en die hebben eigenlijk alleen maar iets met de luchtstelschroef gedaan en sindsdien is het over.

Maar waarom hij dat opeens deed snap ik nog steeds niet, stond ook goed afgesteld.
Plaats reactie