Frame verstevigen

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Schakel12
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 10 mar 2019, 21:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 2012

Frame verstevigen

Ongelezen bericht door Schakel12 »

Hoi,

Ik wil een 70cc Metrakit Pro Race 3 op mijn Derbi x-treme uit 2010 zetten. Zal dit goed lopen in combinatie met een 19mm polini carburateur die er nu op zit? Verder hoor ik soms wel eens dingen over het verstevigen van een frame, is dit nodig en zo ja, hoe kun je dat het beste doen?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Frame verstevigen

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Heb zelf de pro race 3 gehad, erg snel en leuk. Met deze cilinder haal je 20+ pk afhankelijk van een hele boel dingen natuurlijk. Je frame verstevigen is pas nodig vanaf ~28pk, dus met de pro race zal dit niet nodig zijn.
De 19mm kan, maar ik raad groter aan. Ik had zelf een 26mm, wat ik merkte in de portemonnee bij de pomp, maar ik denk dat een 24mm perfect zal lopen.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Schakel12
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 10 mar 2019, 21:54
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 2012

Re: Frame verstevigen

Ongelezen bericht door Schakel12 »

Danieborg22 schreef:Heb zelf de pro race 3 gehad, erg snel en leuk. Met deze cilinder haal je 20+ pk afhankelijk van een hele boel dingen natuurlijk. Je frame verstevigen is pas nodig vanaf ~28pk, dus met de pro race zal dit niet nodig zijn.
De 19mm kan, maar ik raad groter aan. Ik had zelf een 26mm, wat ik merkte in de portemonnee bij de pomp, maar ik denk dat een 24mm perfect zal lopen.
Bedankt voor je reactie. Ik moet er na de vakantie gewoon weer mee naar school rijden enzo, dus zegmaar in totaal 200km in de week. Vandaar de 19mm carburateur. Houdt zo’n cilinder dat een beetje vol of slijt hij snel?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Frame verstevigen

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Slijt je zo onder de kont weg, beter af met een gietijzeren cilinder als de Top performance 80cc
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie