Hulp gezocht!!

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door 42 »

Kun je de uitlaat filmen met vol gas, wil dan de rook wel eens zien.
MrC
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 07 nov 2020, 15:06
Vervoersmiddel: RS50

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door MrC »

Hi 42, zie hier een filmpie..

https://youtu.be/RR2ZHn84vvM

Dit is met zelfgemengde 1:50 brandstof, dus niet via het pompje op de scooter, lijkt nu alsof hij te weinig benzine krijgt, zit nu sproeier 84 in.
Als hij elektronisch begrenst zou zijn waar kan dat dan zitten, de cdi is gewisseld, diverse massapunten geprobeerd maar tot nu toe zonder enig verschil.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door 42 »

Veel te veel rook.
Lijkt eerder wit dan blauw, op mn telefoon iig.
Dus ergens een lek, koppakking, scheve kop of zoiets.
Als de rook toch blauw is dan een lekke krukaskeerring.
Of misschien wel allebei..rook lijkt stationair meer blauw.
MrC
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 07 nov 2020, 15:06
Vervoersmiddel: RS50

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door MrC »

Oké, hoe kan ik het beste dit checken, de kop afdoppen en dan onder druk zetten en na een paar dagen kijken of de druk gezakt is ?, of zouden we een stuk kunnen rijden zonder kvs ??
De krukaskering, is dat 1 maat of kan dat varieren en is het wijs om eerst de oude te verwijderen en te meten.
We willen we het blok laten reviseren maar we willen hem eerst aan het lopen proberen te krijgen en de revisie in een later stadium doen.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik ben het eens met 42, v gas is dit inderdaad wel veel witte rook. je zou even de koelvloeistof of water kunnen aftappen, en de kop er afhalen, dan zal je waarschijnlijk aan de pakking wel kunnen zien of er water langs komt, als je onder de kop niks zien kan je even bij de voet kijken idem. Je kan hem ook even kort laten lopen zonder koelvloeistof en kijken of het minder is. Maar dan moet je wel echt goed opletten
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door RubenS »

Ik denk dat je choke niet lekker afsluit, dus te veel benzine krijgt, dan kom tie ook niet in z'n powerband.
Je kan vrij simpel checken of je koppakking doorlaat, haal je kvs dop eraf en doe een boterhamzakje over de vultuit met een elastiek. start de brommer in koude toestand. als het zakje bol gaat staan is het foute boel.

Als er een aftermarket cillinder en kop op zitten tel dan rustig 15Nm op, op de aangegeven torque settings in het handboek!!
Ik vind sowieso de torque settings aan de lage kant.

Er zijn keringsetjes te krijgen voor deze blokken, kost een tientje en zit alles bij.
Toevallig 2 weken geleden nog gedaan, uurtje werk. Vergeet niet om de carterdeksel pakking mee te vervangen en fatsoenlijke olie in je blok te gooien zoals Putonline GP10 of Castrol 10W40 4T.
MrC
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 07 nov 2020, 15:06
Vervoersmiddel: RS50

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door MrC »

Hi RubenS, dat van die choke zou wel eens kunnen, ik heb nl het gevoel dat die totaal niets doet, bij een koude of warme motor is geen verschil merkbaar en hoorbaar als ik de choke open of dicht zet.
Deze week heb ik de slang vanaf het pompje naar de radiateur losgehaald en die uitgang afgesloten, toen op de cilinderkop een een doorzichtige slang gezet met kvs, deze een dag laten staan maar het niveau zakte niet, daarna op deze slang een opgeblazen ballon geknoopt zodat de kvs onder druk komt te staan, deze 2 dagen laten staan maar kvs zakte niet.
Hoe kan ik dat choke gedeelte testen ? of toch maar investeren in een andere carb. en dan gelijk de krukaskeringen e.d. meepakken.
MrC
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 07 nov 2020, 15:06
Vervoersmiddel: RS50

Re: Hulp gezocht!!

Ongelezen bericht door MrC »

Update: test met zakje gedaan, deze gaat niet bol staan, spoel van ontsteking gemeten: tussen rood en massa: 116ohm, tussen wit en massa: 0,2 ohm en tussen groen en massa 718 ohm, dit wijkt wel iets af van de waarden die ik linke en rechts op internet tegenkom maar ik weet niet of dit te veel afwijking is.
Plaats reactie