Schokbreker

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Schokbreker

Ongelezen bericht door moltygo »

Beste forumleden,

Ik zou graag van mij brommer de achterkant iets verhogen is het mogelijk om van een Derbi 2018 model de achterkant iets te verhogen en door middel van wat? alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schokbreker

Ongelezen bericht door Davie04 »

Even kijken naar de onderkant van je schokbreker, heb zelf een 2008 85 en daar zit een ring onder met ong 6-7cm schroefdraad. Als jij dat ook hebt moet je die ring met behulp van een sleutel of waterpomptang omhoog draaien.
Zit die al zo hoog als mogelijk of vind je dit nogsteeds te laag kan je altijd schokbreker verlengers kopen.
Zeker als je een schokbreker hebt zonder zon "verstelring" is dit een van de weinige opties.
Linkje :
https://www.derbipartsshop.nl/derbi-sen ... -2020.html

Weet wel dat deze set niet gebruikt kan worden op een Prolink achterbrug, kijk daar eerst even naar voordat je dit gaat kopen.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Schokbreker

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ik zou gaan voor een achtra blokje ertussen, die zijn er bgm wel. die ring moet je dus niet aan gaan draaien. dan stel je je veer alleen maar stugger in eigenlijk. leuk als je echt sportief rijdt, maar als je drempels moet nemen weet ik uit ervaring dat je de lul bent :blink: :blink: :blink: je kan een andere veer kopen of schokbrekerverlengers als die er zijn voor DRD.
hier is aleens een topic over gemaakt:
Daan22 schreef:waarschijnlijk op dezelfde manier als mij :happy: , gewoon in die"V" van j prolink moet je in dat ene plaatje een nieuw gat boren dat hoger is dan het standaard gat. daardoor verander je de hoek van je prolink waardoor je direct flink omhoog gaat
https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=2&t=5119
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Schokbreker

Ongelezen bericht door Davie04 »

Hangt er helemaal vanaf of ie stilstaand of rijdend bedoelt, strakdraaien word ie idd stugger maar zakt ie ook minder in aka word hoger. Stilstaand heeft dat er natuurlijk niks mee temaken, best gelope ;D
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Plaats reactie