Zijstandaard buigt te ver door

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
PiekeH
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 nov 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door PiekeH »

Hallo forum,

De standaard van mijn derbi senda buigt te ver door, hierdoor kan ik heb niet neerzetten zonder extra steun. Wat is volgens jullie de beste oplossing?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarschijnlijk opgelost met een nieuwe zijstandaard veer, welke ook geschikt is voor de Derbi Senda.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

kan zijn dat je standaard waar hij vast zit gemonteerd een beetje krom is door er op zitten etc als zie op de standaard staat of vast sjorren op de aanhanger als hij op de standaard staat of hij is er eens scheef opgelast. denk niet dat een strakker veerte de horizontale speling eruit haalt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door 42 »

Ik heb met de RS hetzelfde.
Is na verloop van tijd gekomen en de vork waar je hem bevestigd op het ding onder het frame had erg veel ruimte.
Soms zette ik em neer en stond dan goed maar kon dan spontaan opeens verder doorzakken, of als mn voorwiel naar een kant draaide dan ging ie opeens een stukje schuiner nog, erg slecht voor hart.
Is dat met een nieuwe veer op te lossen ?
Ik heb ( uiteraard ) gebeund en de vork dichter geslagen, dat heeft t probleem opgelost voor nu maar ik vermoed dat het op den duur weer uitlubberd..en t zit me niet helemaal lekker om zoiets terug te slaan of buigen, zal niet goed zijn qua stevigheid en als t afbreekt terwijl ie staat dan heb je groot probleem.
Ik ga dus zelf binnekort een nieuwe kopen voor mn gemoedsrust.
PiekeH
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 22 nov 2020, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door PiekeH »

Ik heb het idee dat het niet aan de veer ligt maar dat er eerder iets mist wat de standaard stopt en niet door laat klappen. Kan ik via mijn telefoon foto's toevoegen? Zoja hoe want kan het zo snel niet vinden.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Zijstandaard buigt te ver door

Ongelezen bericht door 42 »

Plaats reactie