Waarom slechte start?
Waarom slechte start?
Hi guy’s ik wil graag horen of een van jullie een idee heeft waarom mijn gpr als’ie koud is wel mbv de startmotor start maar als’ie warm is niet. Hij start dan wel heel snel doormiddel van aanlopen en loopt vervolgens netjes stationair en reageert goed op het gas. Heeft Iemand een idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt, carburatie, electrisch? iets anders? Ik heb de ontsteking en bobine doorgemeten, en geen afwijkende waarden gevonden...
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4233
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Waarom slechte start?
Bougie is niet antiek ?
Misschien de sproeier net een maatje te groot ?
Misschien de sproeier net een maatje te groot ?
Re: Waarom slechte start?
Kun je uitleggen waarom je denkt dat de (hoofd?) sproeier net even te groot zou kunnen zijn. Hoe beinvloedt dat het koud/warme start proces?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4233
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Waarom slechte start?
Bij koude motor heb je iets meer zuurstof per liter lucht..ofzoiets.
Daarom is er de choke, die douwt er meer benzine in bij koude start.
Dus als de motor warm is en relatief minder zuurstof krijgt en je sproeier is vrij groot dan start ie minder goed, in principe.
Daarom is er de choke, die douwt er meer benzine in bij koude start.
Dus als de motor warm is en relatief minder zuurstof krijgt en je sproeier is vrij groot dan start ie minder goed, in principe.