Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta rr50 Track
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik vroeg mij af of het normaal is als er olie spettert uit mijn uitlaat? Soms druppelt het er ook uit als ik het een tijdje niet schoon maak en dan is de onderkant van mn demper wat besmeurd met olie. Maar ik was laatst gaan rijden met een witte jas en er zaten zwarte oliespetters op mn rug. Is dat normaal?
Ik vroeg mij af of het normaal is als er olie spettert uit mijn uitlaat? Soms druppelt het er ook uit als ik het een tijdje niet schoon maak en dan is de onderkant van mn demper wat besmeurd met olie. Maar ik was laatst gaan rijden met een witte jas en er zaten zwarte oliespetters op mn rug. Is dat normaal?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Welke uitlaat ?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Ik had meerdere tandwielen liggen voor een derbi senda. Vandaag deze geprobeerd te installeren maar ze pasten niet. Het waren tandwielen met 2 borgboutjes. Er zat er 1 met 4 borgboutjes op. Dus naar de brommer zaak geweest en die hebben mij er 1 verkocht van een Honda mb. Die zouden ook moeten passen zeiden ze. Maar ook die past niet.
Ze passen gewoon niet om de as, net niet. Mijn oude gaat heel soepel. Moet ik ze gewoon proberen te forceren of?
Ze passen gewoon niet om de as, net niet. Mijn oude gaat heel soepel. Moet ik ze gewoon proberen te forceren of?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Conclusie getrokken dat de Honda tandwielen alleen passen op oud type en ik ga maar eens nieuw type tandwiel zoeken
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Die dealer die tandwielen terug geven. Heb je niks aan dat soort praktijken.
Forceren of op maat maken gaat klapperen en dan slijt je as weg.
Forceren of op maat maken gaat klapperen en dan slijt je as weg.
Derbi Fenix (H?)
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, voor alles een 1ste keer! De vraag is eenvoudig; wat betekend de H als dit vermeld is? Heb reeds zelf proberen te zoeken, heb enkele aanwijzigingen gevonden. Zou toch zeker willen zijn ivm mogelijke aankoop van een Fenix-H. Heb het gelijkvormigheidsattest van de bewuste fenix gezien= FENIX-H. Het viel mij direct op dat deze een 60km/u teller heeft in plaats van 120. Het attest is van 1995, bromfiets klasse B. Heb enkele Duitse links gezien fenix-h die aangeven dat dit H-type 3,5 PS heeft, terwijl de meeste fenix-en 7 à 7,5Ps hebben. Heb ook een Spaans youtube filmpje gezien met een fenix met 60km/u teller. Is het H-type dan een gedetunede versie? Raar, van een Belgische(gelijkvormigheidsattest) Fenix mag en kan je toch verwachten dat dit gewoon een 7-7,5pk versie is met 120p/u teller? Wij Belgen hebben toch altijd snelle brommers! Hoe zit hier de vork precies aan de steel?? Graag hulp hierbij met harde feiten. Grtn
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Ik heb werkelijk geen idee, lol.
Denk dat je hier ook niet snel een antwoord zal krijgen misschien, je zou de vraag op het Brommerforum kunnen stellen nog, daar zitten een paar mensen die miss wat meer weten van dat model.
Denk dat je hier ook niet snel een antwoord zal krijgen misschien, je zou de vraag op het Brommerforum kunnen stellen nog, daar zitten een paar mensen die miss wat meer weten van dat model.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi drd 2005
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik ben nog best een beginner wat betreft elektra. Ik heb een standaard achterlamp op mijn Derbi drd 2005. Hier komen 3 draden uit, blauw, geel en zwart. Ik neem aan dat zwart de massa is. Maar waar moet ik alle draden aan aansluiten.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Hallo allemaal,
Ik ben een derbi aan het bouwen die de volgende setup krijgt:
Barikit 88cc stage 3
V-force 3
34mm ali carburateur
Airsal xtreme 45mm krukas
Mvt dd
Most 4run 90/100cc onderlangs
Stage 6 koppelingsplaten
Carters ook stage 3 getuned
Nou was mijn vraag of iemand weet hoeveel pk zon setup ongeveer draait?
Ik ben een derbi aan het bouwen die de volgende setup krijgt:
Barikit 88cc stage 3
V-force 3
34mm ali carburateur
Airsal xtreme 45mm krukas
Mvt dd
Most 4run 90/100cc onderlangs
Stage 6 koppelingsplaten
Carters ook stage 3 getuned
Nou was mijn vraag of iemand weet hoeveel pk zon setup ongeveer draait?