Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
thijs834
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 21:59
Vervoersmiddel: 125cc pitbike

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door thijs834 »

mannen help mij,

ik heb nu een 125cc pitbike schakel maar ik wil graag overstappen naar schakelbrommer.
wie kan mij wat aan of afraden :thumbup:
ik wil wel graag elektrische start

alvast bedankt
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Derbi, aprilia, yamaha, rieju, beta, honda zijn allemaal goede merken.
Buikschuivers (race modellen) hebben allemaal een elektrische start. (maar geen kickstart)
Bij cross modellen heeft alleen Derbi en een model van yamaha een elec start.
De Derbi evo limited edition en de Derbi DRD Pro hebben beide een elec start en kickstart.

Op volgorde van prijs/kwaliteit:

Beta/Honda HM: Duurste van het duurste, imo te duur voor wat je krijgt. Gewoon standaard Am6 blok (zelfde blok als rieju en yamaha) Wel goede vering, mooie kappen en mooi uiterlijk. (En uniek)

Derbi/aprilia: Iets minder duur en goede prijs kwaliteit verhouding. Derbi is imo net iets beter dan aprilia. Derbi heeft veel verschillende modellen. De goedkoopste zijn de x-race/xtreme. deze hebben een iets minder uniek uiterlijk, dunne voorvork, harder veering etc. De drd's zijn wat duurder, maar ook luxer. Beter veerring, betere remmen, dikkere voorvork, gas-achterveer met pro link. (veert heerlijk) Andere kappen (vanaf 2011 dezelfde kappen) unieker uiterlijk etc. De evo heb je ook nog , daar heb je 2 soorten van: De normale evo (gelijk aan een x-treme maar dan net wat mooier/luxer) De Evo limited edition (gelijk aan de DRD maar dan ook net iets luxer en unieker.) snelgas en heeft een elec start! De evo is dus eigelijk de net wat luxere variant van de xtreme/drd.
Dan heb je ook nog de Pro, het aller duurste Derbi model. Beschikt over een elec start!, fatbar, snelgas, dikke upsidedown voorvork, grote gas achterveer met prolink. (vind de drd fijner dempen tho) Compleet andere kappen etc. Gewoon uniek ding. Nadeel is dat bijvoorbeeld een DRD radiateur kapje €12,50 kost, kost een pro radiateur kapje €180. Dus onderdelen zijn wel duurder. (motorisch en slijtage niet hoor)
Dan zijn er ook nog Limited Edition's uitgebracht, zoals de naam al zegt: Limited, beperkte oplage. Deze zijn ook duurder, oude modellen beschikken over een chrome frame. Heel dik en uniek. Ook beschikking sommige Limiteds over een upsidedown voorvork en een dubbele voorremschijf. Unieke stickers op de kappen etc. mooi ding. Kijk anders dit topic nog even door voor alle derbi modellen op een rijtje: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=5977

De aprilia is eigelijnk een x-treme met een drd voorvork. Wel hele unieke kappen en stickers, kappen zijn niet makkelijk te vinden. Kwa prijs net ietsje te duur imo.

Rieju/yamaha: Goedkoop, goede prijs/kwaliteit verhouding. Betrouwbare en sterke brommers. Gewoon een standaard Am6 blok net zoals beta en honda hm. Kappen zijn iets minder mooi vorm gegeven imo.

Het is natuurlijk je eigen keuze wat je gaat halen maar dit is wat ik er van vindt.
Ben je van een plan een nieuwe brommer te halen? of een 2e handse? Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Persoonlijk zou ik voor een derbi gaan, maar dat is mijn mening :dry:
DRD EDITION
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Als je het kan betalen raad ik een Beta RR 50 racing aan! Die dingen zijn solide als wat en zijn moddervet!

Bij derbi betaal je teveel voor wat je krijgt vind ik zelf. Ik zou eerder een rieju aanraden ivm beter te verkrijgen onderdelen en je hebt meer waar voor je geld.

Een Yamaha DT is ook dik, alleen zijn ook best duur (vergelijkbaar met derbi).


En vanwaar je "verplichte" elektrische start? Het aantrappen is minstens net zo makkelijk (Je hebt vooral bij derbi, andere merken weet ik niet, dat de elektrische start dikke poep is. Ik zou gewoon de kickstarter erbij pakken)
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Knissaw »

kevrie schreef:rieju
Rieju is failliet,

Onderdelen nu idd makkelijk... Over een tijdje onbetaalbaar :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Sonde dat ze failliet zijn, begon die laatste modellen van hun juist mooi te vinden.

Derbi Pro, Beta en HM's zijn alledrie gewoon te "overpriced". Leuk als je het kan betalen, maar meer plezier krijg je er niet echt van.

En dat verhaa van Luxer en beter. Ik vindt het verschil niet zo groot met rijervaring.
Het is meer een kwestie van smaak en je lengte. Haal gewoon welk model je het mooiste vind en het beste bij je lengte past.

Evo's zijn het kleinst, dan DRD, dan xtreme/xrace, dan DRD Pro. Ik met 1.92 zit prima op me xtreme.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
DRDracingrijder
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 24 aug 2015, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2008
Locatie: Nieuwegein

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DRDracingrijder »

Hallo allemaal.
Ik heb laatst een stage 6 temp/toerenteller gekocht. nu heb ik de pickup draad 7 keer om mijn bougiedraad gewikkeld maar hij wilt maar niks op pikken. De bougie kabel is een ngk racing bougiekabel/dop.
Heeft iemand iets wat ik nog uit kan proberen of gewoon het hele zooitje in de hoek schuiven ?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door garfield »

Gewoon op de gele draad uit de ontsteking aansluiten en voor 10 cilinder / 2 pulse instellen (of 5 cilinder / 1 pulse, dat is hetzelfde)
Als je een Leonelli ontsteking hebt, dan op de blauwe draad aansluiten, dat geeft precies 1 puls per omwenteling.

Originele toerenteller werkt ook op de gele draad(en deelt het aantal pulsen door 5)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
DRDracingrijder
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 24 aug 2015, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2008
Locatie: Nieuwegein

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DRDracingrijder »

garfield schreef:Gewoon op de gele draad uit de ontsteking aansluiten en voor 10 cilinder / 2 pulse instellen (of 5 cilinder / 1 pulse, dat is hetzelfde)
Als je een Leonelli ontsteking hebt, dan op de blauwe draad aansluiten, dat geeft precies 1 puls per omwenteling.

Originele toerenteller werkt ook op de gele draad(en deelt het aantal pulsen door 5)
dus gewoon tussen de gele draad solderen ?
Afbeelding
isaaksjoerd
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 17:50
Vervoersmiddel: bierfiets

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door isaaksjoerd »

Oké nouja, ik ben hier nieuw. Mijn naam is Isaak Sjoerd, ik kom uit Dokkum (friesland).
Ik rijd momenteel nog puch maxi 70 cc athena, met 21 mm dell ortho maar ik wil dus over gaan op een derbi.
Maarja aan gezien er best wel wat soorten en maten zijn, is mijn vraag...

Welke derbi soort (model) moet ik nou nemen. Budget is ongeveer rond de 1000.

Met vriendelijke groet,
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Ligt eraan wat je mooi vindt. Voor die prijs klasse zou ik gaan zoeken naar een nette xtreme of drd
DRD EDITION
jonas_breine
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 20:20
Vervoersmiddel: derbi senda drd 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jonas_breine »

ik heb overlaatst een tweedehands derbi senda drd gekocht. khad gwn een vraag over hoe je moet stoppen. bv als je in 4 ofzo rijd en je komt tot een stop moet je dan volledig downshiften naar 1ste om je kopppeling in te houden en te stoppen. of kan je gwn in 4de je koppeling inhouden?
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Kan gewoon, beste is om op t laatste moment terug te schakelen, dus echt de laatste 2 meter. Stilstaand wil meestal niet zo makkelijk gaan.
DRD EDITION
Derbisenda2006
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 apr 2017, 16:08
Vervoersmiddel: Derbi senda SM 2006
Derbi senda x race 2006

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbisenda2006 »

Hey allemaal, ik ben nieuw in de Derbi wereld. Ik rij nu een paar weken op een Derbi senda die van me broer is geweest. Nu merk ik dat die na een paar minuutjes rijden rond de 60-65 gaat, en als die echt een warm is gaat die maar 52-55. Hoe kan dit?
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Narco »

Ik heb op een Derbi wiki gelezen dat alle Senda's na 2006 zijn uitgerust met een aluminium frame.
Is dit inderdaad zo ? Ik dacht dat er na 2006 ook nog met stalen frame's gemaakt werden.

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbi95 »

Derbisenda2006 schreef:Hey allemaal, ik ben nieuw in de Derbi wereld. Ik rij nu een paar weken op een Derbi senda die van me broer is geweest. Nu merk ik dat die na een paar minuutjes rijden rond de 60-65 gaat, en als die echt een warm is gaat die maar 52-55. Hoe kan dit?
opnieuw afstellen, de kleur van bougie hoort koffiebruin te zijn als die goed warm is, dit is in jouw geval denk niet.
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbi95 »

Narco schreef:Ik heb op een Derbi wiki gelezen dat alle Senda's na 2006 zijn uitgerust met een aluminium frame.
Is dit inderdaad zo ? Ik dacht dat er na 2006 ook nog met stalen frame's gemaakt werden.

Marco
mijn drd uit 2011 heeft ook een stalen frame, voor zover ik weet alle derbi's
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Narco »

Ik weet nu dat die Wiki's gelul zijn, volgens mij heeft alleen de DRD Pro een aluminium frame.

Hier een screenshot van de Duitse wiki waar ook ten onrechte opstaat dat de Senda's na 2006 dat aluminiumframe hebben, klopt niks van dus.

Marco

Afbeelding
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Alleen de Derbi Senda DRD PRO en Derbi GPR hebben een aluminium frame.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
De rijder
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 01 sep 2017, 11:12
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 50r

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door De rijder »

beste mensen.
ik heb laatst een derbi senda xtreme 50r gekocht en ben op zoek naar een soort van nood reparatie/gereedschaps setje voor onderweg.
ik kan thuis het een en ander samen stellen maar ik weet niet zo goed wat ik dan nodig heb?
misschien hebben jullie hier ervaring mee.
alvast bedankt
groeten stefan
vaak bu'j te bange !
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wat handig kan zijn:
- Ringsleutel 21
- Ringsleutel 10
- Platte en kruiskop schroevendraaier
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie