Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Narco »

Ja daar haal je veel winst mee.

Maar dan moet je wel het blok splitsen en je krukas eruit halen, want anders vallen de metaaldeeltjes zo in je lagers.
En je carter bewerken gaat het beste met een freesje in de flexibele as van een dremel of een hangmotor.

Ik heb dit laatst ook gedaan, zie hier viewtopic.php?f=10&t=21834&start=60#p342257
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Rippert
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limeted edition
Puch maxi
Gilera citta
Kymco agility 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rippert »

Het carter is inderdaad al gesplitst. Ik heb alleen geen dremel of frees oid. Ik ga wel gewoon wat kutten met vijltjes denk ik, moet ook wel goedkomen hoop ik.

Zo netjes als in jouw topic zal ik het waarschijnlijk niet krijgen maar alle beetjes helpen.
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Narco »

Bij de Action verkopen ze een imitatie Dremel, maar dan van het merk Ferm, voor 19 euro.
Deze gaat misschien korter mee als een echte Dremel, maar je kan er wel mee fresen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Rippert
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limeted edition
Puch maxi
Gilera citta
Kymco agility 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rippert »

Ben ik weer, ik ben net klaar met het reviseren van mijn motorblok. Ik ben alleen bang dat er iets niet goed zit, uit het luchtfilter komt een soort zwaar geluid. Ik ben bang dat er een lager of een keerring niet goed zit bij de krukas. Iemand enig idee, want anders moet ik mijn blokje weer openhalen. Of is dit gewoon het “inloopproces” wat je hoort?

Wat ik vervangen heb zijn: krukas (doppler endurance), airsal 80 cilinder, krukas- en bloklagers, alle keerringen en de grondplaat.

Overige set-up is:
Malossi mhr supermoto en een mikuni 21 (of 20?) carb
Rippert
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limeted edition
Puch maxi
Gilera citta
Kymco agility 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rippert »

Heb nog een filmpje ervan gemaakt:
https://youtu.be/1GPdsEn2L00
Rippert
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limeted edition
Puch maxi
Gilera citta
Kymco agility 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rippert »

Ik heb nog een update, als ik mn benzinekraan dicht zet en eventjes wacht, dan loopt hij wel zelfstandig stationair. Even later gaat hij dan sneller lopen en gaat uit omdat de vlotterbak dan natuurlijk leeg is. Kan ik hieruit concluderen dat het een carburateur en geen krukas probleem is?
MarekD
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 13:23
Vervoersmiddel: Derbi senda

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MarekD »

Ik heb een Derbi senda uit 2008 met een leovince x fight uitlaat. graag zou ik deze willen begrenzen met een flens met een prop erin, zodat ze makkelijk kan omwisselen als ik met vrienden ga rijden. iemand enig idee waar ik een flens met prop kan halen of een andere tip om mijn derbi ongeveer 55/60 te laten lopen. hij loopt nu namelijk 80
jesse1010
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 aug 2018, 17:31
Vervoersmiddel: derbi gpr 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jesse1010 »

jo mensen

heb een derbi gpr 50 bouwjaar 2006 en loop ongeveer 85km/uur. dat vind ik allen maar mooi maar de politie niet echt. moet hem dus weer laten keuren. had het idee omdat met tandwielen te doen omdat die toch vervangen moeten worden. zit nu voor tandwiel van 15 en achter van 53. wat zou ik er op moeten zetten om te zorgen dat die weet ongeveer 50km/uur loopt??

jesse
Laatst gewijzigd door jesse1010 op za 04 aug 2018, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

jesse1010 schreef:jo mensen

heb een derbi gpr 50 bouwjaar 2006 en loop ongeveer 85km/uur. dat vind ik allen maar mooi maar de politie niet echt. moet hem dus weer laten keuren. heeft iemand tips om dat makkelijk te doen?? (ook het liefst iets wat ik na de keuring weer terug kan naar originele staat)

jesse
Een uitlaat prop in de uitlaat zetten, luchtfilter begrenzer erin op, carburateur begrenzer erin. Afstellen.
Twv wat aanpassen (11/53 bijvoorbeeld).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
jesse1010
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 04 aug 2018, 17:31
Vervoersmiddel: derbi gpr 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jesse1010 »

derbi-ftw schreef:
jesse1010 schreef:jo mensen

heb een derbi gpr 50 bouwjaar 2006 en loop ongeveer 85km/uur. dat vind ik allen maar mooi maar de politie niet echt. moet hem dus weer laten keuren. heeft iemand tips om dat makkelijk te doen?? (ook het liefst iets wat ik na de keuring weer terug kan naar originele staat)

jesse
Een uitlaat prop in de uitlaat zetten, luchtfilter begrenzer erin op, carburateur begrenzer erin. Afstellen.
Twv wat aanpassen (11/53 bijvoorbeeld).
twv aanpassen lijkt met wel goed idee!! heb je nog een goeie site om tandwielen te bestellen?
robsol
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 02 feb 2018, 11:23
Vervoersmiddel: derbi drd evo 2010

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door robsol »

Hoi ik heb een derbi drd evo uit 2010 (senda sm) maar er is een probleempje wanneer het regent wil die de arbeidsslag niet meer maken hoe komt dat loopt het via de bougie naar binnen of staat mn luchtfilter misschien tever open?

en dan nog een vraag ik ga een nieuwe schokbreker halen maar wil weten wat de orginele maat daarvan is
laagstreepjekevin
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:25
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2010

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door laagstreepjekevin »

hallo mensen

mijn vraag is, ik heb een derbi senda drd van 2010 en zou er een noodstopschakelaar op willen die rode kabel dingetje zo'n ding (https://www.epcshop.nl/products/t_1405431175.jpg) maar weet niet hoe ik deze moet monteren mischien zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij daar een stapje mee te kunnen helpen, heel erg bedankt alvast. groetjes kevin
stinna0401
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 jan 2019, 19:55
Vervoersmiddel: Ben nog aan het oriënteren

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door stinna0401 »

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een paar brommers, maar derbi staat nu al een hele tijd boven aan mijn lijstje. Echter heb ik hier veel politie rond rijden en in de zomer ongeveer elke dag een rollebank naast de parkeer plaats staan :eerie:.
Nu heb ik een derbi drd 85 op het oog. deze heeft echter een gianelli demper en hierdoor rijd deze 75 per uur. ik wil lekker snel optrekken maar toch wil ik de top snelheid op ongeveer 60 per uur houden. wat kan ik het beste als setup gebruiken?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Korte vertanding nemen (11/53 of 12/53) en dan kun je een andere uitlaat nemen (Leovince is een optie).
Origineel kun je ook nemen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Rippert
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 19:12
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limeted edition
Puch maxi
Gilera citta
Kymco agility 50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rippert »

Ik heb net een aprillia met een ot Derbi blok gekocht. De versnellingspook blokkeerde af en toe en nu bleek het pinnetje die het waterpomp tandwiel mee laat draaien weg te zijn. Ik heb nu een pinnetje van een nt oliepomp erin gedaan. Maar nu blijft het pinnetje er maar uit te vallen. Doe ik iets verkeerd of mist er een ringetje ofzo? De volgorde op het asje is nu vanaf het koppelingsdeksel is: ringetje-tandwiel-pinnetje. Hoort er ergens nog een ring tussen of moet er een pinnetje in die dikker is zodat tie klem zit?

Aron
Nootje04
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 jan 2019, 13:34
Vervoersmiddel: Derbi drd evo ltd

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Nootje04 »

Ik heb een derbi evo Ltd uit 2009 en dit is mijn eerste schakel, nu vroeg ik me af welke dingen er allemaal anders zijn qua losse onderdelen. Als ik bijv kijk naar handkappen staat er alleen derbi en niks van modellen.

Gr. Noa
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Origineel heeft de EVO Limited Edition dacht ik geen handkappen (Weet ik niet heel zeker).
Er passen wel handkappen op, de handkappen zijn vaak universeel (Meestal passen de meeste handkappen er wel op).

De Derbi Senda DRD EVO (Limited Edition) heeft een aantal kleine verschillen zoals: Startmotor, kappenset, voorvork, etc).
De meeste onderdelen passen ook gewoon op de Derbi Senda DRD EVO Limited Edition.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
BeunTeamNoord
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jan 2019, 22:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD SM 50 X-Treme Limited Edition 2018
Yamaha aerox
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door BeunTeamNoord »

hallo iedereen kan iemand mij vertellen waar ik een kentekenplaathouder voor een derbi drd xtreme limited 2018 kan kopen (welke goed past)
Gebruikersavatar
DerbiGPRPower
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 feb 2019, 21:18
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2011

Prop in uitlaat

Ongelezen bericht door DerbiGPRPower »

Hallo allemaal,
Na het rondsnuffelen op de site, heb ik gevonden dat iemand een prop van 11mm in zijn uitlaat gelast had, om netjes 50,55 te rijden. Maar wat is nu eigenlijk de originele maat die Derbi er standaard in plaatst.
Ik weet wel dat je altijd iets groter kan boren, maar had de originele maat eens graag geweten.
Mijn tandwiel maat is 11-53
Het gaat over een GPR uit 2011, maar waarschijnlijk is de maat het zelfde als iedere standaard derbi.
Alvast bedankt :thumbup:
Derbi GPR 50 2011 Blue Sweet 16
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Is er iemand die alleen de kappenset van een Senda professioneel laten spuiten? Hoeveel heeft het gekost om het te laten doen?
Plaats reactie