Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Of je bent een ring of bus vergeten of fout geplaatst o.i.d., ik kan de mijne gewoon met best wat kracht vastzetten en het blijft gewoon soepel draaien.
Heb je op een exploded view gekeken hoe het in elkaar hoort te zitten ?
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gpr050 »

Zitten de afstandbussen wel op de goede plaats? Zijn de wiellagers vervangen? Zit er wel een binnenbus in de naaf? Het is belangrijk dat deze exact de juiste lengte heeft want deze vangt de drukkracht op wanneer de asmoer wordt aangedraaid.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Maar als hij een bus vergeten is moet er toch alleen maar meer ruimte over zijn? Rem loopt niet aan dus hij heeft hem rechts goed, alleen links kan het mis zitten. Misschien heb je een bus verkeerd of een ringetjes gevonden en erbij tussen gedaan? Of het is echt gewoon te strak draaien
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gpr050 »

Dat zou je idd zeggen, echter als de bus in de naaf of te kort of er helemaal niet in zit druk je met het aandraaien van de asmoer de binnenste lagerschalen met zoveel kracht naar binnen dat het wiel niet lekker meer draait en de lagers beschadigd worden.
Ik zou toch eerst om eea uit te sluiten, de remklauw even verwijderen en zo zeker te weten dat het daar niet aan ligt.
steijnhopman
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 15:23
Vervoersmiddel: Derbi Drd limited 2019

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door steijnhopman »

hallo,

Ik heb een derbi Drd Limited edition uit 2019 met de nieuwe teller.
De temperatuur wordt aangegeven doormiddel van streepjes.
Het zijn er in totaal 5. Bij 3 is de motor goed op temperatuur.
Heeft iemand enig idee welke temperatuur bij welk streepje hoort?

Groet,
ManuDRD-Racing
Beginnende tuner
Berichten: 282
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007
Locatie: Middelburg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door ManuDRD-Racing »

Logisch zou zijn 20 graden per streepje, maar dat weet ik niet zeker
42 schreef: di 23 aug 2022, 12:56 Heb je ook een gucci tasje ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Hey,

Ik was benieuwd of iemand ook weet of een ot krukas in een nt blok past. En zo ja, of dan een ot krukas tandwiel ook de nt waterpomp aandrijft.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, ik heb dus een verkeerde gezonden toegekregen van iemand, ik vermoed bewust, maar weer mooi klote.... Niet nog iemand die een mooi krukas je heeft liggen(behalve standaard) voor een mooi prijsje?
Wollie
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 jun 2021, 16:27
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2006

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Wollie »

Ik heb een derbi gekocht 2e hands. Er werd al vermeld dat de kickstart het niet altijd deed. Toen ik hem eenmaal had heeftie het een aantal keer gedaan en op een gegeven moment niet meer en dat is nu nog steeds het heval. Aanrennen lukt alleen niet maar wel met 2 man doordat ik een extra setje krijg. Hij krijgt wel compressie en de bougie vonkt ook gewoon. Wat kan er mis zijn?
siebe1234
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 20 jun 2021, 17:40
Vervoersmiddel: derbi senda drd x-treme 50 sm

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door siebe1234 »

Ik heb onlangs een derbi senda x-treme gekocht van 2017 nu zag ik dat de uitlaat niet helemaal goed op de cilinder zit waardoor er een heel klein beetje lucht ontsnapt daar. Ik wou dit goed zetten maar de bouten en uitlaat zitten zo vastgeroest dat ik het niet los krijg. Ik kan met een inbussleutel ook niet goed bij de inbusbouten en hierdoor kan ik ook niet veel kracht erop zetten. Heeft iemand tips om goed bij deze bouten te kunnen en hoe ik beweging in de uitlaat krijg want deze zit erg vast geroest.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Al poosje olie of wd40 oid laten inweken ?
Kun je met een buisje de sleutel verlengen ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Beide zeide gelijk een slagje losdraaien, anders trek je hem krom. Pak anders een inbus voor de doppen set met een verlenging ertussen. Of pak je lange kant van een gewone inbus, en ze een waterpomptang of ringsleutel op de kleine zeide voor een hefboom effect.
connordierickx
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 01:50
Vervoersmiddel: geen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door connordierickx »

Dit is misschien een hele domme vraag maar mogen een Derbi senda sm 50, derbi senda 50 R op de weg?
Ik bedoel legaal dat het niet word gezien als crossmotor.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gpr050 »

Om te beginnen moet het voertuig een kenteken hebben voordat er mee op de openbare weg gereden mag worden.
Laatst gewijzigd door gpr050 op zo 05 sep 2021, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Dat is een beetje voorbarig, maar zolang je een kenteken hebt, verzekering hebt en aan de eisen voldoet van het RDW, dan mag je er gewoon de weg mee op.
Gebruikersavatar
kiris
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 27 mar 2021, 19:19
Vervoersmiddel: nsr 50 mini, nsr 80, crf 450/80, mtx50r, mt80r2

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kiris »

Brommert_01 schreef: do 26 aug 2021, 13:43 ... verzekering hebt en aan de eisen voldoet van het RDW...
dat is wel een belangrijke aanvulling, vooral dat laatste vergeten mensen nog wel eens.
ik schat dat 90% van de rondrijdende schakelbrommers niet meer aan die eisen voldoet.

snelheid, cilinderinhoud, vermogen, emissie eisen, ontbrekende spiegel(s), geluidsniveau uitlaat, incorrecte of deels ontbrekende verlichting, onjuiste positie kentekenplaat, onjuiste bandenmaten... allemaal dingen die het feestje kunnen verstoren bij een ongeluk of controle.
lastig persoon die niet remt niet voor censuur of onderdrukking.
100% bosbefok
coen.derbi
Schakelrijder
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 R(in ombouw naar drd 03 sm)

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door coen.derbi »

hoi!
ik heb een derbi senda sm xtreme 05. nu wil ik hem in de garage en tijdens het werken mooi rechtop hebben staan. heb hem daarom op een bierkratje staan. nu wil ik graag een middenbok om hem op te zetten. hebben jullie aanbevelingen?
alvast bedankt.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ik zou kijken of je een onderlangse uitlaat hebt/wilt. Dan moet je een wiel steun. Anders heb je nog 3 soorten. Een Mx stand ,een lift en een schaar liftje. Prijs rond de €30 voor een standaard Mx bokje, niet verstelbaar, dan heb je eentje waar je met je voet op duwt en dan komt hij van de grond, die is 40/50 en eentje die hydrolisch ook de lucht verder in kan om te knutselen voor 100. Van pro works
coen.derbi
Schakelrijder
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 sep 2021, 16:36
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme 2005 parmakit 95cc!
derbi drd 03 R(in ombouw naar drd 03 sm)

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door coen.derbi »

Brommert_01 schreef: wo 08 sep 2021, 21:46 Ik zou kijken of je een onderlangse uitlaat hebt/wilt. Dan moet je een wiel steun. Anders heb je nog 3 soorten. Een Mx stand ,een lift en een schaar liftje. Prijs rond de €30 voor een standaard Mx bokje, niet verstelbaar, dan heb je eentje waar je met je voet op duwt en dan komt hij van de grond, die is 40/50 en eentje die hydrolisch ook de lucht verder in kan om te knutselen voor 100. Van pro works
Thanks voor je reactie, inderdaad ik heb een onderlangse uitlaat. Welke wielsteun is goed?
Plaats reactie